Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Pablo Hasél
Per molts anys Pablo Hasél!, la repressió no podrà silenciar-nos

Aquest dissabte, Pablo Hasél fa 37 anys. No és només l’aniversari d’un artista i activista, sinó també l’efemèride d’una trajectòria marcada per la dignitat i la resistència davant l’estat espanyol, que el manté empresonat per haver cantat, escrit i dit allò que molts pensen però callen.

09/08/2025 El Davantal

La persecució judicial a què ha estat sotmès, per la seva música, les seves lletres i el seu compromís crític, exemplifica la vulneració dels drets fonamentals que pateixen molts presos polítics, exiliats i represaliats al nostre país. La seva situació és un recordatori viu que el combat per una Terra Lliure, plena de fraternitat i igualtat, continua.

Un dia com avui, cal seguir la crida de la Plataforma Antirepressiva de Ponent (@antirepre_pon) per trencar l’aïllament al qual volen sotmetre els presos polítics, enviant cartes de suport i escalf. Aquesta iniciativa és un acte de solidaritat i compromís col·lectiu, un gest que reafirma que la repressió no podrà mai silenciar la veu dels qui lluiten per la justícia, la igualtat i la llibertat.

Reclamem la llibertat plena de Pablo Hasél, de tots els presos polítics i el lliure retorn dels exiliats, perquè l’autèntica democràcia no pot admetre l’existència de presoners ni exili per idees i paraules.

Pablo, no estàs sol. Avui i sempre, la llibertat és el nostre clam.

Enviament de cartes:

Les cartes poden enviar-se al nom de Pablo Rivadulla Duró, al Centre Penitenciari de Ponent, al carrer de Victoria Kent, S/N, 25071, al mòdul 7.

Hasel compleix condemna a la presó de Ponent pels delictes d’enaltiment del terrorisme, calúmnies i injúries contra la Corona i calúmnies i injúries contra les institucions de l’estat. En total, Hasél acumula quatre condemnes que sumen sis anys i mig de presó i, conseqüentment, és el primer músic de l’estat espanyol que compleix condemna per les lletres de les seves cançons. “Fins al 14 d’abril del 2027 continuarà segrestat a la presó de Ponent per la seva militància i música revolucionària”, com remarca la plataforma.

 

Valora
Per saber-ne més
Rànquings
  1. Dos anys d’Illa: el fracàs també té còmplices
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  4. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  5. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  6. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  7. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  8. Habitatge o caos
  9. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  10. Celebren la renúncia de Marc Puigtió i rebutgen qualsevol pacte amb l’extrema dreta
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid