Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Privatització de l'espai públic
"SOS Costa Brava" reivindica l'obertura del Camí de Ronda amb una passejada popular a Calella de Palafrugell

La federació fa una crida a la participació massiva i a portar barret, sopar i ganes de caminar per obrir camí. El missatge és clar: el litoral no és un negoci i la Costa Brava no es ven, remarca l'entitat.

 

12/08/2025 Territori

El pròxim dissabte 16 d’agost a les 19 h, des de la platja de Port Bo (Calella de Palafrugell), la federació ecologista SOS Costa Brava reprèn la mobilització popular per reclamar l’obertura del Camí de Ronda i denunciar la privatització i l’espoli del litoral català, simbolitzat en el cas paradigmàtic de Cap Roig. L’acció, concebuda com una caminada reivindicativa, havia de celebrar-se el passat 12 de juliol, però es va haver d’ajornar a causa de la pluja. Així i tot, la convocatòria va tenir un impacte immediat: el concert inaugural del Festival de Cap Roig, previst amb Fito Páez, va ser cancel·lat per l’organització.

SOS Costa Brava denuncia que el tancament del Camí de Ronda en aquest tram és una mostra de la connivència entre interessos privats i institucions, que prioritzen la mercantilització del paisatge per davant del dret col·lectiu d’accés al territori. El Festival de Cap Roig, organitzat per la Fundació La Caixa dins d’aquest espai clausurat al públic, actua com a aparador cultural que amaga la destrucció ecològica, la pressió urbanística i l’expulsió de les formes d’habitar vinculades al territori.

La federació fa una crida a la participació massiva i a portar barret, sopar i ganes de caminar per obrir camí. Obrir el Camí de Ronda no és només recuperar l’accés físic, sinó reapropiar-se del sentit comú, la memòria col·lectiva i la connexió amb la terra i la mar. El missatge és clar: el litoral no és un negoci i la Costa Brava no es ven.

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  4. La maldat com a bandera
  5. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  6. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  7. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  8. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  9. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  10. LA CUP exigeix a ERC, Junts i PSC que deixin de “jugar amb la mobilitat” de les Terres de l’Ebre
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid