Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Feixisme
Franco seguirà sent alcalde honorífic de Xàtiva

L'alcalde Alfonso Rus es nega a debatre una moció d'Esquerra Unida per retirar els títols de fill adoptiu i predilecte, a més d'alcalde honorífic, al dictador

08/12/2011 Drets i Llibertats
El dictador Francisco Franco continuarà sent fill adoptiu i predilecte i alcalde honorífic de Xàtiva. El seu successor, Alfonso Rus (PP), va impedir ahir que es debatés una moció que sol·licitava al ple municipal la retirada d'aquests títols al dictador feixista i s'hi va negar adduint que "el més important ara és que la gent tingui feina".

"No perdré ni un minut debatent", va assegurar l'alcalde, segons explica el diari Levante, davant la proposta formulada per Esquerra Unida. Fa dos anys però, una moció similar presentada pel PSPV ja va ser rebutjada per Rus tot i que tots els grups de l'oposició la van secundar.

Miquel Lorente (EU) va sol·licitar també que el consistori es plantegés la possibilitat de declarar el 12 de febrer com a dia de la memòria històrica a Xàtiva, per ser la data en què la ciutat va ser bombardejada per les tropes franquistes, l'any 1939, i 109 persones van perdre la vida.

"És moment de fer valer la història i retirar els honors que estan fora de lloc", va assenyalar Lorente. De la seva bana, el portaveu socialista Roger Cerdà va instar el govern municipal a "trencar velles ferides" i va recordar el "deute moral" cap a aquells "que van patir de primera mà la repressió de la dictadura". "Portem 33 anys de democràcia i fa 35 que es va morir el dictador. Ja és hora que aquestes qüestions es liquidin", va sentenciar.

El títol honorífic a Franco es va decretar el 1946.
Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  4. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  5. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  8. El Sindicat de Llogateres es concentrarà demà per evitar el desnonament d'una família del carrer Marina de Barcelona
  9. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  10. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid