Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Baix Llobregat
La plataforma SOS Baix proposa que el Parlament aprovi una llei per preservar el delta del Llobregat

Amb la creació del Parc Natural i Agrari, a partir de la fusió del Parc Agrari del Baix Llobregat i del Consorci dels Espais Naturals del Delta del Llobregat.

02/05/2025 Territori

La preservació del delta del Llobregat és un projecte d’interès públic de primer ordre, segons ha explicat avui Jaume Grau, representant de SOS Baix Llobregat i l’Hospitalet, davant de la Comissió de Territori i Habitatge del Parlament de Catalunya.

El representant de SOS Baix ha comparegut davant de la comissió a proposta dels grups parlamentaris de la CUP, Esquerra Republicana i els Comuns, per presentar la proposta de Parc Natural i Agrari del delta del Llobregat. La plataforma SOS Baix, que reuneix una setantena de grups, entitats i associacions ciutadanes, proposa que el Parlament aprovi una llei de creació del Parc Natural i Agrari, a partir de la fusió del Parc Agrari del Baix Llobregat i del Consorci dels Espais Naturals del Delta del Llobregat.

El nou ens comptaria amb uns recursos suficients, proporcionals a la importància del delta, i amb un sol pla de gestió que abastaria tot el territori del futur parc. L’objectiu és dotar el Parc Natural i Agrari d’una capacitat d’actuació potent, tant en els espais agrícoles com en els naturals, per impulsar l’activitat agrària i alhora preservar l’equilibri natural i la biodiversitat, tot garantint el benestar i el dret a l’habitatge de les poblacions del delta.

La preservació del delta del Llobregat necessita accions decidides i contundents per aturar-ne la degradació, que en les últimes dècades ha continuat de manera inexorable. A causa de la pressió urbanística i especulativa, el creixement de les grans infraestructures, l’activitat portuària i aeroportuària, la impermeabilització del sòl i la contaminació atmosfèrica i de les aigües, l’equilibri del delta ha tocat fons, amb els consegüents perjudicis per a la natura i les poblacions deltaiques.

Els investigadors i les institucions científiques han certificat, a bastament, el fort impacte d’aquesta situació en l’agricultura, en la biodiversitat i en la població dels municipis del delta, i per això SOS Baix reclama un canvi de rumb en el model urbanístic i territorial, amb una gestió enfocada a la recuperació dels equilibris que preservi la natura, l’agricultura de proximitat i el benestar de les persones.

Qualsevol nova actuació al delta a partir d’ara hauria d’estar condicionada per aquests principis i contribuir a la reducció de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle (GEH), com preveuen l’Acord de París, la Llei Europea del Clima, la Llei del canvi climàtic i els diferents programes i normes de què s’ha dotat els últims anys en aquest àmbit la Generalitat de Catalunya.

Valora
Per saber-ne més
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  4. La maldat com a bandera
  5. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  6. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  7. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  8. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  9. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  10. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid