Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Antinazis nacionalsocialistes
30/05/2025 Àngel Soro

Baix Cinca, 29 de maig de 2025.

La música insolvent de màquina retronava per les parets dels carrers quan passaven els més estridents. Van robar l’estètica dels autèntics caps rapats i amb els seus xandalls es passejaven cercant bruts, prostitutes, sensesostre, marietes, peluts, crestats, etc. En definitiva, tot allò que no fos com ells. Tot allò que no fes un tuf insofrible de sistema. Lluïen l’estanquera, i fins i tot, algun lluïa l’esvàstica sense massa vergonya. Alguns eren dels barris proletaris, fills de les nostres places, veïns de l’edifici.

Alguns van perdre la vida en les caceres mortíferes d’aquests caps rapats copiats en la forma i esbiaixats en el fons. D’altres van haver d’emprar els punys a fons en algunes nits. En altres ocasions, emparats per uniformats, es vantaven de ser molt valents per haver calat foc a un moribund o per haver mort un jove amb el fil d’una navalla, cinc contra un, masculinitat d’aparador contradictori.

Després de tants d’anys i de tant d’odi, les imatges de criatures mortes als hospitals derruïts de Gaza aixequen la veu de mig món contra una barbàrie televisada. Ens hem de sentir que tots aquells que critiquen aquesta matança, estratègicament planejada, són antisemites. Després de combatre el nacionalsocialisme sociològic en totes les seves expressions, es veu, que qui gosi denunciar l’extermini perpetrat a la Franja de Gaza és que està contra l’existència dels jueus.

Ara els antinazis seran nacionalsocialistes segons el nou vocabulari fastigós i enrevessat que barreja sionisme, judaisme, estatisme, militarisme, raça i religió. Aquesta és la nova estratègia per fer-nos creure, que les bombes que aniquilen milers de palestins cada dia, són artefactes dignes del silenci de la comunitat internacional.

Els nazis van bombardejar, disparar, cremar, destruir i aniquilar tot el que no era com ells i que van trobar al seu pas. No van tenir cap pietat per cometre els crims més atroços que puguem imaginar. Com ho va fer el feixisme de la seva mà aèria a casa nostra. Com ho ha fet la barbàrie militar a tots els continents d’aquest planeta. Massacrar. Oferir màniga ampla a les psicopaties. Esborrar la humanitat i els subjectes de drets humans sota el qualificatiu d’enemic sense drets.

Han oblidat Varsòvia. Flossenbürg. Mauthausen. Dachau. Buchenwald. Han oblidat les muntanyes de sabates al costat dels crematoris. La comprensió que implica conèixer la vostra història no inclou cap dret a deshumanitzar l’altre i repetir l’escarni criminal. Potser encara és més greu quan ho ha patit el teu poble.

Deixeu d’utilitzar els vostres símbols per acusar les pupil·les que us denuncien de ser allò que mai han estat. Pareu aquests crims sistemàtics contra la població inerme. És un crit humà, humanitari, contra la mort, el mateix que es va cridar per acabar amb el vostre extermini planejat.

Valora
Rànquings
  1. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  4. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  5. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  6. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  7. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  8. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  9. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  10. La CUP exigeix responsabilitats per l'incendi a l'Albera i reclama el tancament de la base militar de Sant Climent Sescebes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid