Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Malbaratar de bon començament
01/06/2024 Àngel Soro

 Terres de Ponent, 30 de maig de 2024

 

Tot just comença la nova campanya electoral per a les eleccions europees. Com a les eleccions estatals, com a les eleccions autonòmiques, com a les eleccions locals tornem a trobar les bústies plenes de papers tintats. Els discursos que proclamen els partits, d’una banda i de l’altra, ja incorren en contradicció des de bon començament.

Primer, els partits fan ús dels nostres impostos per invertir en milions de sobres que acabaran a la brossa. Des dels anticapitalistes fins als liberals, des dels filocomunistes fins als defensors a ultrança del capitalisme desbocat, tots ells han acceptat la lògica del malbaratament dels recursos que els ciutadans aportem a les caixes. Sigui sota la lògica de no participar en despeses absurdes o sota la regla mare del mercat que exigiria no invertir milions d’euros en activitats infructuoses, cap d’ells ofereix un sistema de coherència entre les consignes que proclama i la primera petita passa del camí que és la propaganda electoral.

Segon, tots participen del joc. Uns s’omplen la boca de lluites contra la desforestació, contra el malbaratament de l’aigua i diuen defensar una política que faci sostenible la vida, però la seva cara impresa a milions de sobres no els suposa cap qüestionament. A l’altra banda de l’espectre, ni el discurs més economicista ultraliberal pot sostenir, sense passar vergonya, que emprar milions d’euros en propaganda electoral no és quelcom que anuncia pèrdues a la balança. Una altra cosa és que les pèrdues són de la caixa comuna, i que en aquest sentit, els ultraliberals sempre han estat molt comunistes.

Ens hem acostumat a recollir els sobres dels partits de la bústia. Entren a casa i en la majoria d’ocasions, verges i tancats, acaben a la brossa. Si ens aturem un moment, si frenem aquesta voràgine de velocitat rutinària que no ens permet pensar, ens adonarem que tots aquests sobres són en realitat un avís a navegants.

Com si fossin una alerta llampant al bell mig de la foscor ens indiquen que els partits que encara no han pres el presumpte poder de gestió (aquí ja caldria parlar de qui ostenta el veritable poder per sobre de l’estructura de titelles amb la qual ens tenen entretinguts) ja llencen literalment els nostres esforços, convertits en impostos, a la brossa. L’únic benefici d’aquesta despesa anacrònica serà per les empreses encarregades del cobrament per la seva confecció, impressió i distribució (caldria saber els noms i cognoms de les butxaques) i per als partits (noms i cognoms d’altres butxaques) que en trauran rèdit.

Ni per una ecologia de menys paper i més aigua, ni per una economia sostenible i conscient, ni per respecte per la cosa pública en tant que comuna, ni per la vanagloriada protecció de dades... Ni que sigui pel bon gust de no haver de trobar la cara de tants vividors a la bústia de casa, atureu aquesta pluja inútil de malbaratament de recursos dels treballadors i les treballadores.  

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  5. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  6. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  9. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid