Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sempre ens quedarà Irun
16/01/2025 Àngel Soro

Ciutat de Lleida, 15 de gener de 2025.

Han passat vint-i-cinc anys. Vint-i-cinc hiverns. Aquell hivern cru de 1999, una dotzena de persones entre actors i músics, tots ells molts joves, presentaven a la sala gran del Teatre de l’Escorxador de Lleida l’obra Pensament dissident. Avui, ja no tan joves, llegim algunes cartes creuades en aquelles dates amb un músic d’una altra contrada. Unes cartes plenes d’il·lusió i de passió, que certament ens ruboritzen per la seva innocència i puresa. Innocència i puresa que la vida s’ha encarregat d’anar esborrant d’alguna manera.

Malgrat això, ens fa reviure aquell moment en què encara observàvem els ídols i no els havíem mort a tots. Aquell moment en el qual vàrem obrir un sobre procedent d’Irun, ple de complicitat i generositat, amb una carta escrita a mà, cartells i discos. Una càrrega d’energia i d’estima irrefutable.

El divendres dia 24 de gener d’aquest 2025, el músic i activista Fermin Muguruza i els seus acompanyants, pugen a l’escenari del Palau Sant Jordi per celebrar quaranta anys de música i de lluita contra el pensament únic. Aquest cop, menys innocents i més conscients, tornarem a celebrar plegats una data tan important en el panorama cultural i polític de la nostra terra. Tenim l’oportunitat de retre un homenatge a la música dels colors vius contra les mil cares del botxí. D’aplegar-nos a la sala com si es tractés del Cinema Paradiso.

Per la música. Per l’agermanament entre pobles. Per la lluita entre classes. Per l’acolliment de les diferències. Per l’amor per les llengües. Per fer dels nostres fronts espais de pensaments dissidents. Per tot...

Sempre ens quedarà Irun.

¡Arriba los que luchan!

Valora
Rànquings
  1. Dos anys d’Illa: el fracàs també té còmplices
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  5. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  6. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  7. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  8. Habitatge o caos
  9. Celebren la renúncia de Marc Puigtió i rebutgen qualsevol pacte amb l’extrema dreta
  10. Una proposta d'alcaldes planteja reforçar les vegueries, eliminar els consells comarcals i reequilibrar el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid