L'Organització Juvenil Socialista (OJS) ha convocat una manifestació juvenil per al dissabte 7 de novembre, a les 20 h, amb l'objectiu de denunciar la precarietat que pateix la joventut treballadora i ampliar la mobilització de cara a la vaga general de l'11 de novembre.
L'organització alerta que el 80% de la joventut no es pot emancipar i que els qui ho aconsegueixen destinen més del 40% del salari al lloguer d'una habitació. També assenyala l'augment del cost de la vida, la desocupació juvenil i l'empitjorament de la salut mental, amb un risc de depressió greu que, segons les dades que aporta, ha passat del 3,4% al 8,3% des del 2019.
«Darrere d'aquesta situació insostenible hi ha uns responsables clars: els rendistes que viuen a costa del nostre salari, els empresaris que ens exploten i els governs que vetllen perquè així sigui», denuncia Judith Gonzàlez, portaveu de l'OJS.
Des de la convocatòria de la vaga general, la militància de l'organització ha participat en més de 60 comitès arreu de Catalunya, ha impulsat comitès universitaris i ha organitzat assemblees obertes als instituts. L'OJS també denuncia l'infrafinançament de l'educació, la manca de recursos als centres i l'expansió dels discursos reaccionaris.
La manifestació del 7 de novembre, convocada a les 20 h a Barcelona, a la confluència del carrer de Riera Alta amb la ronda de Sant Pere, vol convertir el malestar juvenil en organització col·lectiva i sumar nous sectors de la joventut treballadora a la vaga general de l'11-N.