Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
En defensa del territori
DEPANA es mantindrà ferm en la defensa del patrimoni natural: "No a l’ampliació de l’Aeoroport del Prat!"

Afirma que l’ampliació de l’Aeroport serua un altre desastre ecològic

 

05/10/2024 Territori

DEPANA ha manifestat el seu desacord amb les declaracions de Jordi Sargatal a La Vanguardia, on afirma que l’ampliació de l’Aeroport del Prat és compatible amb la protecció de les aus. Res més lluny de la realitat.

Un historial qüestionable: Sargatal, conegut per la gestió dels Aiguamolls de l’Empordà, presenta un currículum que ens fa dubtar de les seves paraules. Aquests aiguamolls, abans considerats un exemple de conservació, avui són un sequeral, gairebé més aptes per a aus estèpiques que per a les espècies aquàtiques que en teoria havia de protegir. I què dir de la implicació amb la Generalitat en la queixa del Segarra-Garrigues, que va acabar amb la condemna del Regne d’Espanya per part dels tribunals europeus? Les aus estèpiques, cada cop més amenaçades, són les víctimes de la seva col·laboració.

Una nova agressió al Delta del Llobregat: l’entrevista ignora un punt clau: la seva col·laboració prèvia amb AENA en l’ampliació anterior de l’aeroport. Aquest projecte ja ha causat greus danys a la biodiversitat del Delta del Llobregat i és la base de la queixa actual davant Europa. L’ampliació suposaria una nova agressió a aquest espai vital per a la fauna, especialment per a les espècies d’aus migratòries.

Fins on arribarà l’erosió ambiental? Sargatal no només es limita a defensar l’ampliació de l’aeroport, sinó que fins i tot es presenta com a defensor de la natura. Si fos bomber, diríem que és piròman. Ens trobem davant d’una estratègia que busca disfressar l’agressió ambiental d’un projecte “sostenible”, mentre la realitat és que es vol encobrir un altre desastre ecològic.

Complicitat mediàtica? El mateix mitjà que dona veu a Sargatal, La Vanguardia, publica un article del director titulat “Sentido común en el Prat“, un altre intent de legitimar aquest projecte devastador. Fins on arribaran alguns mitjans per defensar interessos econòmics per sobre del medi ambient?

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  3. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  7. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  8. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  9. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  10. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid