Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Turisme massiu
La CUP denuncia la inversió dels pressupostos a l'aeroport de la Seu d'Urgell

Consideren que la dotació no respon a les necessitats de les veïnes del Pirineu sinó només als interessos del sector turístic

09/03/2023 Territori

A un dia de l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat pel 2023, la CUP denuncia la inversió d’1,4 M d’euros destinada a l’aeroport de la Seu d’Urgell, 400.000 € des quals van en concepte d’Edificis i Altres Construccions i els 1.000.000 € restants en concepte d’Inversions en terrenys i béns naturals.

Arnau Quingles, de la candidatura que la CUP presentarà a l’Ajuntament d’Oliana ha criticat que aquests pressupostos només responen als interessos de la patronal i l’Estat ja que abandonen completament la dotació al sector públic i consoliden infraestructures que no són necessàries pel dia a dia de la població, a més de continuar amb la línia privatitzadora i de macroprojectes que només fan que engreixar encara més la bombolla del sector turístic al Pirineu, ignorant del tot la greu situació de crisi climàtica que patim.

Per altra banda, Núria Valls, candidata de la CUP a l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, ha reclamat que les partides dels pressupostos haurien d’anar a posar les necessitats de les veïnes al centre i no a inversions en un aeropor que només serveix per portar turistes i gent adinerada a Andorra, agreujant problemàtiques com l’augment dels preus de l’habitatge, que avui ja es troben desorbitats.

La cupaire també ha posat de manifest que és urgent diversificar l’economia i invertir en el Centre de Desenvolupament de la Llet i del Formatge, per exemple, la millora de la xarxa de carreteres que connecten valls i pobles, així com un transport públic eficient i amb horaris regulars i preus assequibles. També ha posat el focus en l’hospital de la Seu, que demanen que sigui 100% de gestió i titularitat públiques.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid