Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Blanca Serra i Carles Castellanos expliquen a TV3 les tortures que van patir a Via Laietana en plena "democràcia"

El programa Preguntes Freqüents de TV3 del passat dissabte va recollir les paraules esfereidores dels dos referents històrics de l'independentisme combatiu sobre el que passava a dins de les dependències policials de Via Laietana en plena "democràcia", com a persones que van patir aquella brutalitat.

04/10/2021 Drets i Llibertats

Tant és així que Blanca Serra va afirmar que “Quan passava per davant de Via Laietana creuava de cantó.”  i en aquesta línia, Carles Castellanos, deia “Quan passes una tortura no recordes els fets concrets". Tot i així, Castellanos va sentenciar “Fins que mori estaré igual de revoltat contra aquest règim que crec que és la continuació del franquisme". Per a Serra, "Estimes el pais i vols continuar lluitant, però de tota manera si veus un cotxe està aparcat, a mi..ho veig... hi una por que queda per sempre". 

El que va motivar al programa d'entrevistar a Serra i Castellanos, van ser aquestes declaracions del secretari d’estat espanyol de seguretat, Rafael Perez, on assegurava que la prefactura de Via Laietana ha estat “un símbol de servei públic des del que diverses generacions de policies han contribuït a enfortir la democràcia a Espanya”.

Declaracions que van ser constestades per la Blanca Serra, tot dient que "s'ha de ser molt malbat i molt pervers... per fer unes declaracions així. A més era el 27 de setembre, el dia que es recordava que feia 45 anys dels 5 afusallaments, un d'ells el del Txiqui aquí a Barcelona".

També es va parlar que la Comissió per la Dignitat i la sectorial de Persones Represaliades de l'ANC convoquen cada 15 dies centrat, en el dimarts,  concentracions de protesta davant la comissaria de la Via Laietana. Ho fan sota el lema "Via Laietana: Repressió i tortura". Les dues entitats mostren així el rebuig a la previvència d'aquesta comissaria de la policia espanyola, centre de tortura i de repressió durant moltes dècades.

 

 

 

Valora
Rànquings
  1. Èxit d'assistència a la XXIII edició dels Premis Joan Coromines a Mataró
  2. Fa un any que ens va deixar l'amic i company Joan Rocamora i Aguilera
  3. Poble Lliure i La Forja convoquen un acte polític nacional per “fer foc nou” a l’independentisme d’esquerres
  4. L’altre centre de tortura de la Via Laietana
  5. El que no vam tombar el 78 encara ens governa
  6. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  7. Castelló per la Llengua commemora el 93è aniversari de les Normes de Castelló
  8. Pensar i fer (5). Despotisme i bel·licisme
  9. Manifestació a Badalona contra el desallotjament més gran de Catalunya: 400 persones poden acabar al carrer d'un sol cop
  10. IAEDEN-Salvem l’Empordà denuncia que la finca de Garbet incompleix la normativa i restringeix l’accés a un camí tradicional
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid