Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Blanca Serra i Carles Castellanos expliquen a TV3 les tortures que van patir a Via Laietana en plena "democràcia"

El programa Preguntes Freqüents de TV3 del passat dissabte va recollir les paraules esfereidores dels dos referents històrics de l'independentisme combatiu sobre el que passava a dins de les dependències policials de Via Laietana en plena "democràcia", com a persones que van patir aquella brutalitat.

04/10/2021 Drets i Llibertats

Tant és així que Blanca Serra va afirmar que “Quan passava per davant de Via Laietana creuava de cantó.”  i en aquesta línia, Carles Castellanos, deia “Quan passes una tortura no recordes els fets concrets". Tot i així, Castellanos va sentenciar “Fins que mori estaré igual de revoltat contra aquest règim que crec que és la continuació del franquisme". Per a Serra, "Estimes el pais i vols continuar lluitant, però de tota manera si veus un cotxe està aparcat, a mi..ho veig... hi una por que queda per sempre". 

El que va motivar al programa d'entrevistar a Serra i Castellanos, van ser aquestes declaracions del secretari d’estat espanyol de seguretat, Rafael Perez, on assegurava que la prefactura de Via Laietana ha estat “un símbol de servei públic des del que diverses generacions de policies han contribuït a enfortir la democràcia a Espanya”.

Declaracions que van ser constestades per la Blanca Serra, tot dient que "s'ha de ser molt malbat i molt pervers... per fer unes declaracions així. A més era el 27 de setembre, el dia que es recordava que feia 45 anys dels 5 afusallaments, un d'ells el del Txiqui aquí a Barcelona".

També es va parlar que la Comissió per la Dignitat i la sectorial de Persones Represaliades de l'ANC convoquen cada 15 dies centrat, en el dimarts,  concentracions de protesta davant la comissaria de la Via Laietana. Ho fan sota el lema "Via Laietana: Repressió i tortura". Les dues entitats mostren així el rebuig a la previvència d'aquesta comissaria de la policia espanyola, centre de tortura i de repressió durant moltes dècades.

 

 

 

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Com pot caure el règim de l’abús
  4. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
  5. Risc més esforç és igual a riquesa?
  6. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  7. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  8. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  9. Concentració a Barcelona contra els desnonaments arran del cas de la Maricarmen
  10. Una parella de 81 i 74 anys afronta un desnonament a Badalona per haver avalat la hipoteca del fill
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid