Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica a Via Laietana

L'Ajuntament de Barcelona anuncia la recuperació de la memòria històrica de la Via Laietana amb una intervenció a la prefectura de la policia del número 43 i la retirada de l'estàtua d’Antonio López

02/05/2017 Història
L'Ajuntament de Barcelona anuncia la recuperació de la memòria històrica de la Via Laietana amb una intervenció a la prefectura de la policia del número 43 i la retirada de l'estàtua d’Antonio López L'Ajuntament de Barcelona anuncia la recuperació de la memòria històrica de la Via Laietana amb una intervenció a la prefectura de la policia del número 43 i la retirada de l'estàtua d’Antonio López

L'Ajuntament de Barcelona anuncia que les "intervencions a dur a terme inclouen la reforma de la plaça d’Antoni Maura, l’ampliació de passos de vianants, la millora de les voreres, l’impuls de camins escolars en aquest entorn, la dinamització social de la via i actuacions per a la recuperació de la memòria històrica tant pel que fa a la construcció de la Via Laietana com a la prefectura de la policia que està ubicada al número 43 i a la plaça d’Antonio López."

L'estàtua original a l'esclavista d’Antonio López que estava situada sobre del gegantí pedestal, va ser realitzada per l'artista Venanci Vallmitjana i Barbany, deixeble de Damià Campeny, usant peces de bronze procedents d'alguns vaixells de la Companyia Trasatlántica Espanyola que va crear el mateix Antonio López i López en vida i fosos en el Taller Pere Mir. Els altres artistes van realitzar un relleu cadascun representant artísticament les quatre empreses principals d'Antonio López que es van adossar a cada costat del pedestal.

Durant els primers dies de la Guerra Civil, l'any 1936, l'estàtua de bronze de Venanci Vallmitjana i Barbany va ser destruïda íntegrament a causa de l'animadversió que hi havia cap Antonio López i López, el poder i alta societat que representava i per les sospites que es va enriquir gràcies a l'ús d'esclaus quan estava a Cuba, per aquesta mateixa raó, se'l coneix com El Negre Domingo.

Valora
Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
  4. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  5. Plataforma per la Llengua reclama una hora més de català a batxillerat i obre un manifest per recollir suports
  6. La Vall d’en Bas acollirà una jornada sobre la repressió contra el maquis i les estratègies contrainsurgents del franquisme
  7. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  8. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
  9. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
  10. Catalunya persisteix malgrat els seus polítics
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid