Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Guanyem Girona demana a JxCat i ERC que aparquin el partidisme i decideixin el futur del Trueta abans de les eleccions

· El principal grup a l’oposició al consistori gironí tem que la pugna electoral entre els partits de govern retardi encara més un equipament “vital per a la ciutat i la regió sanitària”

30/01/2020 Política
Davant l’anunci que els pressupostos presentats pel Govern de la Generalitat no inclouran cap partida pel nou projecte de l’Hospital Josep Trueta, Guanyem Girona ha demanat als dos partits de govern, JxCat i ERC, que deixin de banda l’electoralisme i decideixin el futur de l’equipament abans dels nous comicis. El cap de l’oposició a l’Ajuntament de Girona, Lluc Salellas, ha recordat que el projecte fa gairebé una dècada que està aturat i ha afirmat que la conselleria de Salut ja té tota la informació necessària per prendre la decisió: “Les veïnes i veïns no poden esperar més mentre es van posant pedaços a l’edifici antic. Les properes eleccions catalanes i les lluites partidistes no poden ser una excusa per retardar una decisió que es va dir que s’anunciaria abans de l’abril i que és vital per a la ciutat i l’àrea urbana.” El partit municipalista ha remarcat el seu compromís amb “el millor Trueta possible aparcant disputes entre municipis i seguint criteris estrictament sanitaris.”

Salellas també s’ha mostrat preocupat per les desavinences internes dins del govern: “Diuen que som a les portes d’una nova crisi econòmica i la ciutat de Girona i el seu entorn tenen reptes clau per resoldre. Les desavinences entre JxCat i ERC a la Generalitat compliquen que avancem de forma decidida: ho vam veure amb el cas del tancament de les línies de P3 i ho podríem veure ara amb el Trueta.”

Finalment, el portaveu de Guanyem Girona al consistori s’ha mostrat preocupat per les possibles conseqüències de les eleccions. Per a Salellas, la investidura d’un nou govern sense que abans es prengui la decisió pot suposar “tornar a la casella de sortida” o, “el que encara seria més greu, l’eliminació del planejament del futur equipament si el nou conseller o consellera ho decidís.”

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  8. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  9. Entitats de la Barceloneta reclamen que el Bloc Balboa es destini a habitatge veïnal i no al negoci turístic
  10. Nazione rebutja el projecte d'autonomia de Còrsega i el considera una renúncia als drets del poble cors
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid