Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La persecució del referèndum en piulades

A diferents ciutats del Principat, diferents cossos policials, entre els qual destaquen els policies locals, han actuat contra persones que enganxaven cartells, feien actes o paradetes a favor del referèndum de l'1-O

18/09/2017 Drets i Llibertats

Des de l'inici de la campanya pel Referèndum sobre la independència a ciutats com Cerdanyola, Sabadell, Vilanova, Barcelona, Sant Cugat, Alcanar, Figueres, Mataró, l'Hospitalet... tal i com vam informar a la notícia "La persecució del referèndum per part de policies locals i brigades de neteja arreu del territori"

En els darrers dies aquesta persecució s'ha accentuat. Policia Local, policies espanyols, Mossos en algun cas, i guàrdies civils, han pres acta de l'activitat de difusió política (actes, paradetes, enganxades de cartells o penjada de pancartes), però també ha coartat el dret a la lliure expressió i manifestació, o bé han confiscat el material agitatiu (cubells, cartells, escombres).

En altres tants casos, com a Barcelona i l'Hospitalet, aquesta tasca per perseguir l'expressió favorable al referèndum i al 'Sí' s'ha portat a terme des de les Brigades de neteja local, que s'han s'han dedicat a arrencar pancartes independentistes, a favor del referèndum o senzillament a favor dels valors democràtics (un cas molt significatiu és el de la pancarta amb el text "Democràtica" arrencada a Barcelona per la brigada de neteja).

No és casualitat que es tracta de ciutats en què el PSC-PSOE, especialment, ha governat durant dècades o encara hi governa. Un fet que porta a la conclusió que aquesta policia local està actuant com a vertadera policia política, obeint les consignes del partit governant, o que es tracta d'agents guiats per una filiació política unionista.

A continuació podeu llegir un seguit de piulades de les darreres activitats de persecució del referèndum durant les darreres 48 hores:

La Policia local ha intervingut a Bellvitge per fer retirar i censurar cartells pel referèndum i la democràcia al xiringuito del PDeCAT pic.twitter.com/IQWH3HhcrD

— Llibertat.cat (@Llibertatcat) 17 de setembre de 2017
Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. El Parc Natural del Cap de Creus sanciona l’empresa constructora d’un hotel a Cadaqués
  3. La Coordinadora Antimonarquica de Comarques Gironines convoca a una manifestació a la plaça del Vi
  4. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  6. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines segueix amb la seva campanya de boicot a les empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  7. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  8. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  9. 12 anys sense en Toni Lecha
  10. El fiasco de la “Transició modèlica”: 50 anys després, la impunitat persisteix
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid