Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Comunicació
...I mentrestant, la colonització informativa continua

Avui i ahir,  mentre la gran majoria de mitjans de comunicació centraven la seva atenció en les trifulgues internes del PSOE i els moviments de Pedro Sánchez, als Països Catalans passaven coses que afecten de debò la vida i els drets de la gent. Però no se’n parla. I això no és casualitat, és colonització informativa.

13/06/2025 El Davantal

Al Parlament de Catalunya, es presentava el Manifest per una Sanitat 100% Pública, signat per més de 30 entitats. Es denunciava que els concerts sanitaris estan caducats, i que el sistema públic-privat és il·legal i afavoreix els fons voltors. Cap portada.

Tornen a sonar les denúncies contra la DGAIA, amb casos greus de vulneració de drets de la infància. Silenci institucional i mediàtic.

Al País Valencià i a les Illes, l’ofensiva contra la llengua catalana i l’escola pública continua. Pactes PP-VOX que vulneren estatuts i lleis. Però aquí, només interessa si Ayuso s’enfada o no amb Feijóo. 

I a Barcelona, el turisme massiu torna a col·lapsar la ciutat. Aquest dijous era impracticable passejar per les Rambles i això, que tot just comença el temps de vacances. Ningú no en parla. Perquè el model és intocable. Però si que parla de Sònar i dels esdeveniments musicals, que serveien per consolidar aquest model com a ciutat espanyola

Ah, com era d'esperar l'ampliació de l'aeroport sembla que només interessa als empresaris. Aquest dijous, les veus contràries s'han esvaït.

No és desinterès, és estratègia. La invisibilització dels conflictes als Països Catalans forma part d’una colonització espanyola que també és comunicativa, simbòlica i cultural.

Queda clar que marc mental espanyol centralista i elitista, que funciona com una matriu narrativa on només allò que afecta les estructures de poder de l’Estat (especialment Madrid) és noticiable, rellevant o digne de debat públic. El que queda fora d’aquest marc és invisibilitzat, despolititzat o minimitzat.

Valora
Rànquings
  1. Èxit d'assistència a la XXIII edició dels Premis Joan Coromines a Mataró
  2. L’altre centre de tortura de la Via Laietana
  3. Poble Lliure i La Forja convoquen un acte polític nacional per “fer foc nou” a l’independentisme d’esquerres
  4. La Fundació Randa commemora els 50 anys de la Plantada de Xirinacs davant la Model
  5. Fa un any que ens va deixar l'amic i company Joan Rocamora i Aguilera
  6. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  7. Manifestació a Badalona contra el desallotjament més gran de Catalunya: 400 persones poden acabar al carrer d'un sol cop
  8. Crida a omplir Urquinaona per exigir millores laborals a Educació
  9. Primer avís seriós a Illa i a la consellera Niubó
  10. Reclamen l’aturada de tots els projectes en zones inundables
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid