La CUP de Mataró, conjuntament amb l’associació Promoció del Transport Públic ha elaborat un document amb els “Principis per un model alternatiu de transport públic”.
Segons la valoració que se'n fa en aquesta proposta l’actual gestió del MataróBus s’ha basat "en retallades que han comportat un servei de mala qualitat, no competitiu amb el cotxe privat i gens atractiu per als usuaris, cosa que ha portat a una davallada en l’ús del transport públic que posa en perill la seva viabilitat."
Amb la nova xarxa de MataróBus es proposa planteja simplificar les línies, connectar els centres de referència, reduir el temps d’espera, donar prioritat circulatòria al bus, racionalitzar els horaris de pas amb un freqüència cada 10 minuts i una política de preus populars. El projecte planteja una estació d’autobusos interurbans, amb la simplificació de línies que connectaria els centres de referència i que passaria a tenir preus populars.
El document presentat també inclou la municipalització del MataróBus i un model territorial i urbà que prioritza l’ús de l’espai públic per aquest ordre: "primer les persones, les bicicletes i el transport col·lectiu i, per últim, el vehicle privat."
El projecte ja ha estat compartit amb el Comitè de Treballadors del MataróBus i amb la Federació d’Associacions Veïnals de Mataró. Ara la CUP anirà barri per barri a compartir la proposta en un procés participatiu que culminarà amb la presentació d’una proposta definitiva que es farà arribar a l’Ajuntament.