Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Transport
La CUP proposa un model alternatiu que revoluciona el MataróBus

La CUP de Mataró ha presentat una proposta que revoluciona el concepte de MataróBus i l’obre a un procés de debat participatiu

17/07/2014 Política
Aquesta proposta consisteix a convertir les actuals 8 línies lentes, desordenades i erràtiques, a "una xarxa vertebradora de ciutat amb un bus cada 10 minuts." L’objectiu és reduir el temps del viatge des de la porta de casa fins al destí. El projecteva ser presentat ahir per Xavier Safont-Tria, regidor de la CUP, i Albert Obiols, secretari executiu de Promoció del Transport Públic.

La CUP de Mataró, conjuntament amb l’associació Promoció del Transport Públic ha elaborat un document amb els “Principis per un model alternatiu de transport públic”.

Segons la valoració que se'n fa en aquesta proposta l’actual gestió del MataróBus s’ha basat "en retallades que han comportat un servei de mala qualitat, no competitiu amb el cotxe privat i gens atractiu per als usuaris, cosa que ha portat a una davallada en l’ús del transport públic que posa en perill la seva viabilitat."

Amb la nova xarxa de MataróBus es proposa planteja simplificar les línies, connectar els centres de referència, reduir el temps d’espera, donar prioritat circulatòria al bus, racionalitzar els horaris de pas amb un freqüència cada 10 minuts i una política de preus populars. El projecte planteja una estació d’autobusos interurbans, amb la simplificació de línies que connectaria els centres de referència i que passaria a tenir preus populars.

El document presentat també inclou la municipalització del MataróBus i un model territorial i urbà que prioritza l’ús de l’espai públic per aquest ordre: "primer les persones, les bicicletes i el transport col·lectiu i, per últim, el vehicle privat."

El projecte ja ha estat compartit amb el Comitè de Treballadors del MataróBus i amb la Federació d’Associacions Veïnals de Mataró. Ara la CUP anirà barri per barri a compartir la proposta en un procés participatiu que culminarà amb la presentació d’una proposta definitiva que es farà arribar a l’Ajuntament.

 

Valora
Rànquings
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid