Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Homenatge
Vora 300 persones homenatgen les víctimes del feixisme a València

Malgrat la prohibició de l'ajuntament, els actes que estaven previstos es desenvoluparen amb normalitat en un homenatge a les més de 16.500 persones llençades a les fosses del cementeri general.

22/04/2013 Drets i Llibertats

Prop de les dotze del migdia del passat diumenge, començaren a concentrar-se un grup nombrós de persones a la porta principal del cementeri general de la ciutat de València, convocades en l'acte que cada any organitza el Fòrum per la Memòria del País Valencià per recordar les milers de víctimes polítiques assassinades per la repressió franquista en les que són les fosses comunes més grans d'Europa. Enguany, l'acte tampoc ha contat amb el vist i plau de l'ajuntament de València, que uns dies abans va prohibir la seua realització, al·legant que la interpretació dels himnes podria pertorbar "la pau del cementeri".

En primer lloc es va realitzar l'ofrena floral, encapçalada per una colla de dolçainers i tabaleters que amb un to solemne obrien el pas a la comitiva. Una vegada es va aplegar al centre del cementeri es va procedir a l'actuació musical del cantautor Carles Enguix, i de Pau Alabajos, que va cantar "Fosses del silenci", per donar pas a la interpretació de la Muixeranga i la participació de diversos castellets que es van organitzar de forma espontània coronats per xiquets i xiquetes. A continuació es va llegir el manifest per un antic represaliat, per donar pas a la interpretació de l'himne de "Riego", la cançó "A las barricadas" i finalment "la Internacional".

Per tancar l'acte, es repartiren tires de paper per posar-les amb un pal sobre les fosses, en les tires de paper venia escrit alguns noms i edats de les persones que patiren la repressió franquista, després de dir el seu nom en veu alta, les persones assistents a l'acte les posaren sobre les fosses juntament amb flors en senyal d'homenatge i respecte.

Val a dir també que la jornada va contar amb una notable presència de senyeres estelades, així com de banderes republicanes espanyoles i també de banderes de sindicats com ara la COS, la CGT o la CNT.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  7. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. El professorat rebutja massivament l’acord educatiu i reforça les vagues del 16 al 20 de març
  10. Mallorca cantarà La Balanguera de manera simultània el 29 de maig en una gran convocatòria popular
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid