Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Micromecenatge
Les entitats ecologistes i IAEDEN i SOS Costa Brava impulsen un recurs judicial per salvar la pineda de la Farella a Llançà

La campanya de recollida de fons, activa a iaeden.cat/la-farella-donacions, se suma a les 4.600 signatures ciutadanes en defensa de la pineda. En paral·lel, s’ha convocat una mobilització amb vermut popular el diumenge 21 de setembre (12 h) a la platja de la Farella, per visibilitzar el rebuig ciutadà i exigir un nou model urbanístic per a Llançà i la Costa Brava.

06/09/2025 Territori

Les entitats ecologistes IAEDEN–Salvem l’Empordà i SOS Costa Brava han posat en marxa una campanya de micromecenatge per recaptar 21.000 euros i presentar un contenciós administratiu contra el Projecte de Millora Urbana (PMU) de la Farella, aprovat el juliol passat a Llançà. El pla preveu la construcció de cinc blocs amb 62 habitatges i un hotel a primera línia de mar, a tocar de la platja, fet que suposaria la destrucció d’1,5 hectàrees de pineda mediterrània, un hàbitat d’interès comunitari i un dels darrers espais naturals del municipi.

Les entitats denuncien que el projecte s’ha aprovat sense avaluació ambiental, vulnerant les Directrius de Paisatge de les Comarques Gironines i perpetuant un urbanisme “caduc i agressiu”. També alerten que el planejament vigent de Llançà és del 2002 i no s’ha adaptat al Pla Director del litoral gironí, en vigor des de fa més de dues dècades.

“El projecte de la Farella consolida un continu urbà de ciment i posa el benefici privat per davant de la preservació del paisatge i del patrimoni natural”, han afirmat. Recorden, a més, que el municipi ja pateix una pressió urbanística insostenible, amb actuacions recents com el sector Super Fener o Roses 2.

La campanya de recollida de fons, activa a iaeden.cat/la-farella-donacions, se suma a les 4.600 signatures ciutadanes en defensa de la pineda. En paral·lel, s’ha convocat una mobilització amb vermut popular el diumenge 21 de setembre (12 h) a la platja de la Farella, per visibilitzar el rebuig ciutadà i exigir un nou model urbanístic per a Llançà i la Costa Brava.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid