Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Entendre la repressió per a poder-la combatre
08/09/2021 Juli Cuéllar
Juli Cuéllar Gisbert, historiador i militant de l'Esquerra Independentista Juli Cuéllar Gisbert, historiador i militant de l'Esquerra Independentista

Entendre la repressió per a poder-la combatre

A Reviure els fets. 60 anys de pensament i acció (1960-2020) en Carles Castellanos hi detalla l’evolució política de l’independentisme català contemporani, no com una moda passatgera sorgida el 2010, sinó com el resultat de molts anys de clarificació ideològica i acumulació de forces.

El treball, però, incideix en un aspecte clau del moment polític actual: la repressió.

Castellanos no parla per parlar, perquè entre 1965 i 1992 va patir set períodes de repressió (5 detencions, amb més de 29 mesos d’estada a la presó, 2 episodis de tortures i 2 períodes com a refugiat).

És interessant com explica als neòfits i als incrèduls que la repressió sempre ha estat el principal instrument polític emprat per l’Estat espanyol per a doblegar les ànsies de llibertat del poble català a fi d’apuntalar el sistema i que la repressió contra l’independentisme no és casual ni anecdòtica perquè persegueix uns objectius concrets i es dota d’uns mitjans per aconseguir-los.

En aquest punt, desgrana, amb perspectiva històrica, les fases de la repressió dels últims decennis en relació amb els seus objectius:

1970-1982: esclafar el poble i fragmentar els Països Catalans.

1983-1993: liquidar l’independentisme.

1992-2010: destruir l’autogovern.

2010-2020: impedir l’autodeterminació.

Finalment, explicita que “L’existència mateixa de la repressió ens mostra que ens trobem en una situació de conflicte” que “La solidaritat és la base de l’acció per a enfrontar-nos a la repressió” i que aquella “lluita antirepressiva que és efectiva incorpora la denúncia del poder polític”.

Les reflexions exposades en aquest llibre, que hem intentat resumir, són valuoses i poden ajudar a vertebrar la necessària unitat antirepressiva de l’independentisme català, tal com es proposen diverses organitzacions i entitats de base que, encertadament, han impulsat la convocatòria de la Conferència Nacional Antirepressiva.

 

 

 

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Com pot caure el règim de l’abús
  4. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  5. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
  6. Risc més esforç és igual a riquesa?
  7. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  8. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  9. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  10. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid