Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Espanya i els cagadubtes
18/11/2019 Carles Castellanos

De vegades llegeixo el diari Ara per a veure com s’expliquen els cagadubtes. És curiós observar els seus arguments buits; tots, però, amanits amb una certa habilitat per a mirar d’encomanar als lectors les indecisions i cabòries que roseguen aquests periodistes portadors del dubte.

Segons els cagadubtes ara ha arribat un moment únic per a la negociació amb el govern espanyol. Un diàleg “sincer i realista”, segons Pla Nualart, que ha de comportar “la renúncia a la independència unilateral”: és a dir, la quadratura del cercle. I, segons l’inefable Ramoneda, des dels seus referents ideològics defensors de la impotència davant l’Estat espanyol “no es dóna cap de les condicions imprescindibles per a la ruptura republicana”, ens hem de conformar amb el règim monàrquic espanyol perquè és impossible canviar-ho i perquè no pot ser. I no surten d’aquí.

L’error principal d’aquestes posicions és pensar que el règim monàrquic espanyol actual serà sensible a les renúncies explícites que puguin fer els polítics catalans. De la mateixa manera que és coneguda la dita que “Roma no paga els traïdors”, l’estat espanyol no escoltarà els cagadubtes sinó que, en bona lògica de poder ocupant (que és la que sap aplicar i aplica), ho aprofitaria per a esclafar-nos encara més. L’experiència política hauria de servir almenys per a conèixer una mica l’enemic que tenim al davant.

 

Carles Castellanos

Valora
Rànquings
  1. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  2. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  3. Commemoració del 50è aniversari de l’assassinat d’Oriol Solé Sugranyes en la 91a concentració de Via Laietana 43
  4. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  5. Les continuïtats de l’independentisme
  6. "PSUC, PSAN, PTE... no trepitgeu al pobre obrer"
  7. El Correllengua i la Franja.
  8. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  9. Reivindiquen que el "dia de les bromes" sigui l'1 d'abril
  10. Dues dècades de litigi i lluita popular acaben amb l’enderroc de la piscina il·legal de Pedro J.
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid