Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
L’habitatge, la prioritat dels 100 primers dies del govern de Guanyem Girona

Proposen també una moratòria de llicències de pisos turístics per “recuperar l’equilibri entre residents i visitants al barri vell”

20/05/2019 Política

Guanyem Girona ha presentat avui les seves propostes en matèria d’habitatge. Cristina Andreu, número 2 de la llista electoral, ha declarat que “cada vegada és més difícil i més car trobar un pis de lloguer a Girona”, i s’ha compromès a que durant els primers 100 dies de govern “convocarem la taula municipal d’habitatge i aprovarem una bateria de propostes per tal de facilitar l’accés dels veïns i veïnes de la ciutat al lloguer”. En aquest sentit, Andreu ha denunciat que Girona és una de les poques ciutats mitjanes que no té aprovat un Pla Local d’Habitatge, i ha insistit en què l’objectiu de la candidatura és “guanyar una ciutat una on tothom hi pugui viure dignament a través d’un model de garantia de drets i no d’assistencialisme”.

D’entre les mesures proposades, Guanyem vol mobilitzar el parc de pisos buits amb multes als bancs i grans tenidors, alhora que “volem crear la marca d’Habitatge Ètic que inclogui tots aquells pisos que compleixin criteris de preus i que assegurin una relació equitativa entre arrendador i arrendatari”. La qualificació d’habitatge ètic comportaria avantatges per als petits propietaris que posessin el seu pis al mercat del lloguer assequible. També proposen impulsar noves formes de tinença com les cooperatives d’ús o el cohabitatge, o reactivar el programa Cessió per fomentar les petites operacions de rehabilitació i/o adequació d’habitatges que es posin a disposició de la xarxa de mediació per al lloguer.

Pisos turístics

Per la seva banda, l’activista pel dret a l’habitatge Ruth Tramullas ha abordat la problemàtica dels pisos turístics, que han augmentat en 10 anys de quatre pisos (2009) als 772 actuals. La número 12 de la llista ha declarat que “al barri vell s’ha trencat l’equilibri entre residents i visitants, i cal actuar abans de que el centre històric es converteixi en un parc temàtic on no s’hi pugui viure”. Guanyar Girona per a la seva gent, ha afegit, vol dir també “que el barri vell recuperi l’harmonia entre els turistes i els que hi viuen, augmentant el lloguer d’habitatges per a lloguer permanent i a un preu assequible”. Per aquest motiu proposen, entre d’altres, una moratòria de llicències d’ús turístic lligada a un estudi del sector que “extregui coneixement real, fiable i rigorós per regular el fenomen de la proliferació de pisos turístics”.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  9. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid