Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1714- Batalla de Talamanca

Batalla de Talamanca

13/08/1714 Tal dia com avui
Memorial de guerra de la batalla de Talamanca (1714). A la placa hi ha la inscripció següent: «13 d'agost de 1714 - Batalla de Talamanca / En memòria d'aquells que van lluitar en defensa de les Llibertats de Catalunya» (Imatge: Wikipèdia) Memorial de guerra de la batalla de Talamanca (1714). A la placa hi ha la inscripció següent: «13 d'agost de 1714 - Batalla de Talamanca / En memòria d'aquells que van lluitar en defensa de les Llibertats de Catalunya» (Imatge: Wikipèdia)

La batalla de Talamanca es lliurà els dies 13 i 14 d'agost de l'any 1714 entre les tropes de l'exèrcit de Catalunya i l'exèrcit de Felip V durant la Guerra dels Catalans (1713-1714), la darrera campanya militar de la Guerra de Successió a Catalunya. El resultat de la batalla fou una victòria per a les tropes catalanes sobre les borbòniques que es retiraren fins a Sabadell. Malgrat tot però, l'ofensiva del marquès del Poal en auxili de Barcelona es veié aturada posteriorment. La batalla de Talamanca fou la darrera victòria de l'exèrcit català.

La batalla va començar el dia 13 d'agost, a la riera de Talamanca, i es va prolongar fins al dia 14, amb les tropes catalanes perseguint els borbònics fins a les envistes de Sabadell, amb enfrontaments a Sant Llorenç Savall i a Castellar del Vallès. El triomf de l'exèrcit català en la batalla es degué en bona part al coneixement de la complicada orografia del territori i a la millor vista sobre l'escenari de la batalla, però també a causa del moviment de tenalla aplicat pel Marquès del Poal sobre l'exèrcit borbònic, enviant una part dels seus homes més experts pels flancs de l'enemic. Entre els seus comandaments figuraven alguns dels oficials més destacats de l'exèrcit català: Ermengol Amill, Joan Vilar i Ferrer, Ramon de Rialp, Pere Bricfeus, fill de Castellterçol, Francesc Busquets i Mitjans, de Valldoreix (els dos darrers, però, residents a Terrassa abans d'entrar a l'exèrcit), entre d'altres

Valora
Rànquings
  1. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  2. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  3. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  4. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  5. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  6. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  9. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  10. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid