Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1991 Albert Aguilar i Jordi Prat són detinguts acusats de pertànyer a Terra Lliure

1991 Albert Aguilar i Jordi Prat són detinguts acusats de pertànyer a Terra Lliure

07/07/1991 Tal dia com avui
Els dies 7 i 8 de juliol de 1991 van ser detinguts sis militants osonencs de Catalunya Lliure i Maulets acusats de pertànyer a Terra Lliure. Es tractava de joves independentistes sense vinculació amb cap dels escamots de Terra Lliure que havien estat engrescats per Albert Sans per realitzar una “acció de resposta” a l’anunci de dissolució. La nit anterior, aquest responsable de Catalunya Lliure i membre de la IV Assemblea havia convençut cinc joves perquè participessin en una acció de resposta a l’operació Colom.

Els joves inexperts, empesos per Albert Sans, van confeccionar un artefacte rudimentari i inofensiu que va incendiar un contenidor i va provocar una gran fumarada a la plaça Gal·la Placídia (a prop de la seu d'ACESA) situada al barri de Gràcia de Barcelona. Poc després Albert Aguilar i Martí i Jordi Prat i Roca van ser detinguts mentre es desplaçaven a Vinaròs per assistir a la Coordinadora Nacional de Catalunya Lliure, i empresonats a diferents centres penitenciaris de l’Estat. L’acció que havia provocat la detenció va ser reivindicada per una suposada i fantasmal Terra Lliure V Assemblea-Militar, de la qual no se’n va parlar mai més, estava incitada per alguns responsables de Catalunya Lliure i del PSAN que posteriorment s’acollirien a les mesures de reinserció arran de les detencions del desembre de 1992.

Albert Aguilar i Martí i Jordi Prat i Roca van ser detinguts el dia 7 al Baix Ebre i se’ls va aplicar la llei antiterrorista i al cap d’unes hores ingressaren a la presó. Els dos surten en llibertat sota fiança de mig milió de pessetes el maig de 1992. El altres 4 independentistes osonencs són detinguts l'endemà dia 8.

Valora
Rànquings
  1. El Parc Natural del Cap de Creus sanciona l’empresa constructora d’un hotel a Cadaqués
  2. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  3. 24 de juny, la festa nacional que ens manté vius
  4. Es reactiva el projecte “Països Espoliats” per denunciar l’espoli fiscal als Països Catalans
  5. Commemoració del 50è aniversari de les detencions dels 10 d'Alaquàs
  6. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines segueix amb la seva campanya de boicot a les empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  7. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  8. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  9. 12 anys sense en Toni Lecha
  10. 10a Festa Major de Perpinyà: Cultura popular i rebel·lia.
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid