Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Lluita institucional
Àlex Sarrado (IPS-CUP) fa un pas al costat a Salt i reivindica la responsabilitat política
17/03/2026 Política

El regidor i portaveu d’Independents per Salt (IPS-CUP) a l’Ajuntament de Salt, Àlex Sarrado, ha renunciat a la seva acta de regidor en el ple municipal d’aquest mes de març. Sarrado, que també és conseller comarcal al Gironès, ha pres la decisió per motius personals derivats d’un canvi en la seva situació laboral.

Lluny d’una retirada despolititzada, la decisió s’emmarca en una concepció de la política basada en la responsabilitat i el compromís real amb la institució i amb el projecte col·lectiu. Tal com ha expressat el mateix Sarrado, “és el moment de fer un pas al costat per responsabilitat amb el projecte i amb la institució”, assumint que la tasca municipal requereix una dedicació que, en les noves circumstàncies, no podia garantir plenament.

Des d’Independents per Salt s’ha volgut destacar la feina feta durant aquests anys, marcada per una oposició ferma però constructiva, arrelada al municipi i orientada a la defensa dels interessos de les classes populars de Salt. La formació ha subratllat especialment la seva implicació en la denúncia de les desigualtats i en la voluntat de construir alternatives des de l’àmbit local.

El relleu al grup municipal l’assumirà Marta Guillaumes, exregidora d’IPS-CUP, amb experiència prèvia al consistori. El seu retorn reforça la continuïtat d’un projecte polític que es reivindica com a eina de transformació al servei del municipi.

IPS-CUP reafirma així el seu compromís amb Salt, en un context marcat per reptes socials i polítics de gran abast, i manté intacta la voluntat de seguir treballant per un municipi més just, cohesionat i al servei de la seva gent. Des de l’organització es defensa que la política municipal ha de continuar sent un espai de lluita i construcció col·lectiva, al marge de dinàmiques institucionalistes buides de contingut.

Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  4. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  5. La paraula que va trencar el silenci
  6. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  7. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  8. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  9. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
  10. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid