Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Lluita institucional
IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde

La formació denuncia els incompliments de Jordi Viñas i exigeix que la nova alcaldia situï les necessitats de Salt al centre de l’acció municipal.

05/12/2025 Política

L’any 2015, IPS–CUP va facilitar l’entrada de Jordi Viñas a l’alcaldia amb l’objectiu d’obrir una etapa de transformació després de dècades de governs de Convergència i Unió. Aquell pacte, assumit en minoria per totes dues parts, implicava riscos evidents però també una oportunitat per orientar el municipi cap a polítiques d’esquerres. En aquell moment, ERC mostrava voluntat d’aproximar-se als compromisos socials acordats.

El panorama va canviar el 2019, quan ERC va governar amb Junts amb una majoria absoluta que, segons IPS–CUP, va derivar en una pràctica política poc dialogant i en decisions preses sense buscar consensos de ciutat.

El 2023, Viñas va tornar a necessitar els vots d’IPS–CUP per revalidar l’alcaldia. Les dues formacions van acordar treballar conjuntament amb compromisos concrets: implementar un protocol d’accés a l’aigua, reduir els càrrecs de confiança i garantir una comunicació institucional neutral i no partidista. Tot i això, després d’un any i mig de treball compartit, IPS–CUP considera que Viñas ha tornat a incomplir els acords i que ha perdut el rumb polític, alternant aliances i posicionaments en funció de cada moment.

La formació reclama que la futura alcaldessa assumeixi les responsabilitats amb dedicació plena a la ciutat. Recorden que Salt és el segon municipi més gran del Gironès i el més pobre de Catalunya, i que això exigeix una alcaldia dedicada exclusivament al municipi. “O s’està al Parlament o s’està pel poble”, han reiterat en diversos plenaris.

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  4. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  5. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  6. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
  7. La maldat com a bandera
  8. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  9. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  10. El Govern blinda 1.700 pisos com a parc públic en una victòria històrica de les llogateres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid