Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
REPRESSIÓ
La magistrada que va condemnar Pablo Hasél a dos anys de presó per injúries al rei va sancionar amb la mateixa pena un homicida falangista

La magistrada Concepción Espejel a més a més de presidir el tribunal que va condemnar Hasél a dos anys de presó per injúries al rei va redactar una setència benèvola cap a un homicida falangista ( dos anys de condemna), va condemnar a 3 anys i mig de presó el raper mallorquí Valtònyc, va fer empresonar els 'vuit joves d'Alsasua' i va  emetre un vot particular a favor de la presó (pel delicte de sedició) al judici contra Josep Lluís Trapero, Teresa Laplana i Pere Soler.

18/02/2021 Drets i Llibertats

La magistrada Concepción Espejel que fa 3 anys va condemnar el raper Pablo Hasél a dos anys de presó per injúries al rei (condemna que l'ha fet entrar a la presó aquesta setmana) té un llarg historial repressiu ja que també havia condemnat a 3 anys i mig de presó el raper mallorquí Valtònyc, va fer empresonar els 'vuit joves d'Alsasua' i va emetre un vot particular a favor de la presó (pel delicte de sedició) al judici contra Josep Lluís Trapero, Teresa Laplana i Pere Soler.

Concepción Espejel no sempre ha estat tan dura amb el acusats que jutja. El 5 de febrer de 2005, Israel Galve Maldonado, cap provincial de Falange de Guadalajara, va apunyalar fins a tres vegades amb una navalla a un jove d'esquerres. L'any 2007 la magistrada Concepción Espejel va presidir la secció de l'Audiència Provincial que va jutjar l'agressió i, en la sentència, va exposar que el desig del falangista no era matar sinó lesionar «en especial si tenim en compte que la víctima és una persona prima, amb menor resistència per tant a la penetració, el que denota l'escassa contundència de l'impacte». El falangista només va ser condemnat a dos anys de presó per un delicte de lesions amb instrument perillós (la mateixa condemna que Pablo Hasél per injúries al rei).

Per tota aquesta tasca judicial fa uns anys María Dolores Cospedal (presidenta del PP de Castilla-La Mancha) va condecorar amb la 'Gran Cruz de la Orden de San Raimundo de Peñafort' a la magistrada Concepción Espejel (Ramon de Penyafort es considerat l'introductor de la Inquisició a la Corona d'Aragó al segle XIII) que a més a més va ser escollida vocal del Consell General del Poder Judicial pel ple del Senat espanyol, amb el suport del Partit Popular. També ser condecorada per la guàrdia civil (està casada amb un coronel del cos armat) amb la Creu al Mèrit de la Guàrdia Civil i per la policia espanyola amb la Creu al Mèrit Policial.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  7. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  8. El professorat rebutja massivament l’acord educatiu i reforça les vagues del 16 al 20 de març
  9. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  10. Mallorca cantarà La Balanguera de manera simultània el 29 de maig en una gran convocatòria popular
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid