Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Acte d’homenatge a les víctimes gironines dels últims bombardejos feixistes i a la caiguda de Girona

Aquest dijous a les 19.30h a la Plaça Marquès de Camps Guanyem Girona ha fet un homenatge a les prop de 30 persones que van morir durant els bombardejos que va patir la ciutat entre el 28 de gener i 1 de febrer de 1939, ara fa 80 anys.

31/01/2019 Memòria històrica
Aquest dijous a les 19.30h a la Plaça Marquès de Camps Guanyem Girona ha fet un homenatge (amb el lema "80 anys després reivindiquem la memòria”) a les prop de 30 persones que van morir durant els bombardejos que va patir la ciutat entre el 28 de gener i 1 de febrer de 1939. Sergi Font, president d’Òmnium Gironès i Pere Castellanos, historiador, han llegit dos testimonis sobre els bombardejos de Girona dels mesos de gener i febrer de 1939 (un dels bombardejos va afectar la seu de Socors Roig Internacional i casualment, un dels assistents a l'acte ha explicat que la seva mare recordava que durant la retirada dels mesos de gener i febrer del 39 en aquell local del SRI li havien donat "llet calenta i galetes") . Sergi Font també ha informat d'una campanya d'Òmnium sobre l'exili republicà de fa 80 anys i l'actual.

D'altra banda, Lluc Salellas, alcaldable de Guanyem Girona, ha denunciat que recentment "algú havia arrencat la placa que denunciava l'ocupació franquista de Girona que hi havia a la plaça Marquès de Camps" (una part de les tropes franquistes van accedir a Girona per aquesta plaça el dia 4 de feber de 1939) i ha anunciat diverses propostes per fomentar la Memòria Històrica relacionada amb la Guerra Civil i l'exili (passat i actual).



Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  2. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  3. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  4. El sindicalisme combatiu convoca una manifestació alternativa per a la vaga general a Barcelona
  5. Estat Català publica les biografies de 120 participants en els Fets de Prats de Molló
  6. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  7. Fem Catalunya Nord presentarà el Manifest de Perpinyà coincidint amb la Diada del 7 de novembre
  8. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  9. Llibertat.cat, vint anys amb veu pròpia
  10. El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid