Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
I ara una de riure: la fugida pactada (per la porta del darrere)
04/01/2014 Joana Gorina

Per Joana Gorina

La darrera atzagaiada de la intel·lectualitat criptoautonomista és la proposta d’una mena de fugida pactada i vergonyant per al procés català cap a la Independència.

Segons les tesis sociovergents actualitzades el que cal preparar ara no és una ruptura democràtica com succeeix arreu del món quan es guanya la independència, sinó “un divorci pactat i ordenat”. Sembla, doncs, que la qüestió fonamental ja no hauria de ser que el poble català pugui organitzar-se de manera independent i democràtica, sinó que la distribució de poders, privilegis i prebendes de les burocràcies polítiques i les elits socials de Madrid i de Barcelona sigui ben “pactada i ordenada” de manera que permeti “repartir-se el pastís” amb el mínim canvi social.

El que no saben, o no volen saber, però, és que no n’hi ha de pastís per a repartir. Si hi afegim que la gran preocupació d’aquests “pensadors” sobre la situació actual és “la pau social” i no pas “la justícia social” i amenacen amb la repressió “amb la màxima contundència” tot exhibint els fantasmes d’Euskadi i d’Irlanda del Nord, ja tenim servit el nou plat enganyós del sobiranisme conservador. Se l’hauran de menjar amb patates.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  5. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Polèmica a Calonge per la celebració d’una jura de bandera espanyola en via pública
  9. Catalanofòbia transversal i decolonial
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid