Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Tornar al corral autonomista: Giragonses enganyoses dels falsos independentistes
04/06/2013 Joana Gorina
Joana Gorina Joana Gorina

Josep Maria Balcells ex diputat del PSC-PSOE ens ha regalat aquest dilluns 3 de juny a les pàgines del diari EL PUNT AVUI amb la sublim idea d’un referèndum “legal” que (vejats originalitat!) seria organitzat a nivell de tot l’Estat espanyol.

Aquesta idea que li sembla genial no era nova: el 19 de desembre el polític “format” també a les files del PSC-PSOE, Pere Pugès, conegut pels seus negocis urbanístics al Baix Llobregat dins l’escola d’aquest partit, intentava difondre al si de l’ANC aquesta idea per mitjà d’un article publicat a Tribuna Catalana i signat entre d’altres pel seu company de fatigues, Miquel Sellarès.

I per què no? - es demana amb falsa ingenuïtat Balcells. Doncs perquè això del dret d’autodeterminació i la sobirania del poble català, no és cap broma.

Si els Balcells i Pugès, autonomistes de llarg recorregut, tinguessin algun escrúpol intel·lectual s’adonarien que aquesta proposta és una trampa que només pot beneficiar l’Estat espannyol per molt diverses raons, la més important de les quals és que un referèndum organitzat arreu de l’Estat espanyol no trobaria el suport de les persones partidàries del dret d’autodeterminació (els independentistes de debò, que són més dels que ells creuen i diuen) ... i seria una consulta que s’acabaria perdent fins i tot al Principat.

I, d’altra banda, traduir l’ànsia de llibertat de tanta gent en una mena de farsa espanyolista seria una de les maneres més clares per ajudar a “desinflar” la tensió independentista. I si .... aquesta fos realment la intenció no revelada d’aquests autonomistes mal disfressats? D’aquesta manera farien un gran servei a la causa de renovació d’Espanya i tornarien a la cleda autonomista en la qual no han deixat mai de pasturar.

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  6. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  7. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  8. 13 anys sense en Toni Lecha
  9. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid