Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Per què fem campanya electoral?
18/11/2012 Dídac López
Dídac López, membre de la CUP d'Esplugues de Llobregat Dídac López, membre de la CUP d'Esplugues de Llobregat

Les quaranta-i-escaig comarques que conformen la Comunitat Autònoma de Catalunya són ara presa del brogit electoral. Les eleccions al Parlament del Parc de la Ciutadella per al proper 25 de novembre s’han definit com a “històriques” o “plebiscitàries”. Les proporcions de vots que rebin les candidatures, salvada la frontera temible del 3%, decidiran les proporcions d’escons entre les formacions polítiques.

 Fa poc menys d’un mes, la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) encara no havia decidit de presentar-s’hi. Ho va fer el 13 d’octubre, gràcies a una feina de mesos de preparació des de la Comissió de Lluita Institucional, i el mateix dia que ho decidia, havia de fer front al repte de la recollida d’avals. La xarxa de casals independentistes i populars va permetre recollir 27.111 avals, que foren l’impuls a la creació posterior de grups de suport en molts pobles i ciutats. Ara mateix, anem de bòlit amb xerrades i paradetes, debats i encartellades, bustiades i concerts. Però, per què ho fem tot això?

Ho fem perquè creiem en allò de la legitimitat de totes les formes de lluita. I, en aquest sentit cal entendre la lluita institucional, indestriable de la lluita al carrer o la lluita en els centres de treball. La lluita institucional, alhora, és quelcom més que una lluita per aconseguir regidories o escons. També ha d’ésser una lluita per preparar les institucions de demà, els organismes de sobirania popular, dels quals, un primer pas, és justament l’Assemblea de Càrrecs Electes dels Països Catalans.

Les institucions d’ara no són les nostres. Això no ha impedit que les regidores i batlles de la CUP, amb el suport de les assemblees locals, hagin aconseguit avenços, bé en tasques d’oposició o ja, fins i tot, en tasques de govern municipal. Però el sostre d’aquesta feina és més baix del que ens pensem i, amb el buidatge constant de drets socials i democràtics, les classes dominants el fan i faran baixar encara més.

Els resultats del 25N seran un indicador de la recepció de la proposta independentista i anticapitalista que encarna la CUP-Alternativa d’Esquerres. Bons o dolents, els resultats electorals són oblidats aviat. El repte, doncs, és que el suport aconseguit durant aquests dies cristal·litzi i serveixi per enfortir les lluites populars arreu dels Països Catalans.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  4. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  5. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  6. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  7. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  8. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  9. L’ONU avala el pla d’autonomia del Marroc pel Sàhara Occidental i encén la resposta del Front Polisario
  10. 50 anys respirant tòxics i escoltant excuses
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid