Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Política
L’ANC presenta la convocatòria de la seva assemblea constituent

El proper dilluns, 12 de desembre, a les 12h  al Museu d'Història de Barcelona  (plaça del Rei). L'acte comptarà amb les intervencions dels membres de l'ANC, Jaume Marfany, Pere Pugès, Pep Riera i Roser Loire i del promotor de l'Associació Municipis per la Independència i alcalde de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal.

08/12/2011 Política
Els membres de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) faran pública la convocatòria de l’assemblea constituent de l’organització, que se celebrarà el proper 10 de març del 2012. L’acte també servirà per desvetllar els principals eixos del full de ruta de l’ANC, així com el seu desplegament pel territori, amb 95 assemblees territorials constituïdes en l’actualitat i 97 en fase de constitució.

A la presentació s’informarà de la Marxa per la Independència, que recorrerà el país en deu columnes del 23 de juny a l’11 de setembre del 2012 i cabarà en una gran manifestació l’11 de Setembre, a Barcelona, on confluiran les 10 columnes. Un dels diversos objectius de la Marxa és el de superar el nombre de 500 assemblees i per incorporar de forma massiva als  joves. La Marxa serà la primera gran acció de l’ANC.

Per mostrar les complicitats i la tasca complementària de l’ANC i l’Associació de Municipis per la Independència, el seu promotor, l’alcalde de Vic, Josep Maria Vila d’Abadal, també intervindrà a l’acte. Actualment hi ha 120 municipis de Catalunya adherits a l’associació de “municipis per la independència” i s'han de fer arribar la proposta d’adhesió a tots els que encara no hi són.

Hi ha el projecte celebrar, a finals de la primavera de 2013 i tots el mateix dia, un referèndum on es pregunti sobre la independència de la nació catalana. L’objectiu és ambiciós. Ara bé, consideren que si les Consultes varen aconseguir prop de 900.000 votants, ara s'ha de passar dels dos milions. Són conscients que l repte és dur i els batlles i regidors ho saben que estaran fent el primer gran acte de desobediència civil a l’Estat espanyol. Passi el que passi, l'ANC assegura que no els abandonarà.
Valora
Per saber-ne més
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  8. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  9. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid