Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sobiranies
La CUP reclama avançar cap a la sobirania energètica

El ple de la Diputació de Girona comptarà demà amb una moció de l’AMEP ‘per la sobirania energètica i per sortir de l’oligopoli’, que ja s’ha aprovat a una desena de municipis.

28/01/2025 Drets i Llibertats

El passat 12 de desembre es va presentar la Declaració de Girona, promoguda per l’Associació de Municipis per l’Energia Pública (AMEP), amb què més de 100 municipis catalans insten a avançar cap a la titularitat pública de les xarxes de subministrament energètic. La mateixa setmana, el ple de l’Ajuntament de Girona aprovava una moció de l’associació perquè els municipis es comprometin a accelerar la transició energètica (tant desenvolupant projectes d’energia renovable com mitjançant l’eficiència i la mobilitat elèctrica), així com per reclamar al Govern una sèrie d’accions, mitjançant L’Energètica i en col·laboració amb l’AMEP i les entitats municipalistes. Una reclamació destacada n’és la transformació de L’Energètica en mitjà propi per al subministrament d’electricitat verda als ens locals.

D’ençà de llavors, la CUP ha promogut la moció arreu de la demarcació, i ja ha estat aprovada per una desena de municipis (a més de Girona; Viladamat, Banyoles, Olot, Cervià de Ter, Verges, Quart, Peralada i Vilanova de la Muga, Salt i Sant Gregori).

La formació independentista destaca la necessitat que L’Energètica (empresa pública nascuda arran del seu pacte d’investidura del govern Aragonès) es desenvolupi i permeti superar la dependència de l’oligopoli energètic espanyol. Per altra banda, la Diputació de Girona, també a proposta de la CUP, és des de 2021 una de les institucions adherides a l’AMEP.

Valora
Rànquings
  1. Palma acollirà la II Trobada de Dones dels Països Catalans
  2. 40è aniversari de la manifestació per la llengua de l'MDT aturada per les càrregues indiscriminades de la policia espanyola
  3. Una llei de la selva de societats primitives.
  4. Voluntat de construir una xarxa per trobar formes d'organització per incidir en la presa de decisions
  5. Sant Jordi per la Llengua fa una crida per convertir el Sant Jordi en una diada en defensa del català
  6. Xerrades del sindicat Intersindical-CSC a Girona
  7. Comitès d’empresa dels Jesuïtes, Thau, Joan Pelegrí, Virolai i Maristes es mobilitzaran per la igualtat de jornada amb la pública
  8. La CUP denuncia el tancament de 111 línies a l’escola pública
  9. L'arquitecta i urbanista Maria Sisternas serà assessora al govern municipal de Girona
  10. Un policia espanyol s’infiltra dos anys en l’independentisme de Lleida
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid