Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
DANA
Manifestacions històriques del poble valencià contra la gestió de la gota freda

Més de 130.000 persones han colapsat la ciutat de València, gairebé 10.000 a Alacant i 5.000 a Elx han trencat el silenci amb crits contra Mazón, Sánchez i els borbons. El país s'alçat per demanar la dimissió de Mazón per condemnar els responsables dels centenars de morts evitables

10/11/2024

A València, la marxa ha començat a la plaça de l’Ajuntament, davant del Consistori, i ha d’acabar al Palau de la Generalitat, a poc menys d’un quilòmetre. Cal remarcar que molta gent ha vingut en marxes des des dels pobles afectats. Un dels moments més emotius ha estat la lectura del manifest unitari. A continuació,  els manifestants han fet pintades a una de les façanes, també han enganxat cartells, l'han empastifat de fang i després han dipositat deixalles. Un dels missatges que es podia llegir era de Mazón a Picasent, una de les presons que hi ha País Valencià. La situació ja era tensa, per la mobilització en si que la policia  ha fet un parell de càrregues.

A la ciutat d'Alacant, la protesta contra la gestió de Carlos Mazón  ha marcat una jornada que serà recordada. Gairebé 6.000 persones, segons la subdelegació del govern espanyol, una xifra que podria arribar als deu mil segons els organitzadors, s'han congregat a la ciutat.

Passades les sis de la vesprada, la multitud ha començat a avançar. Encapçalada per una pancarta vermella amb un missatge contundent: “Mazón dimissió”, que ha baixat amb força per l'avinguda General Marvá. Mitja hora abans, els carrers ja havien començat a omplir-se de persones que, poc a poc, s'han unit a la manifestació. Al recorregut s'afegiencada cop més gent i la columna anava creixent a cada pas amb noves cares i veus que s'han sumat a la marxa.

Unes cinc mil persones s'han congregat a Elx, que s'ha convertit en altre epicentre de la indignació dels valencians contra la gestió de la gota freda per part del govern valencià encapçalat per Carles Mazón. Els manifestants també han demanat el seu cap i han exigit responsabilitats penals per la tragèdia i els morts que es podien haver evitat.

65 entitats havien convocat els actes de protesta i al final, s’hi han adherit 83 organitzacions més

 

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  4. La maldat com a bandera
  5. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  6. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  7. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  8. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  9. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  10. LA CUP exigeix a ERC, Junts i PSC que deixin de “jugar amb la mobilitat” de les Terres de l’Ebre
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid