Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Gota Freda
Dedicim qualifica d'èxit l’acte sindical organitzat contra la gestió de la DANA

Es van trobar complicitats per "Preparar, treballar i organitzar a mitjà termini una vaga general massiva i popular que ressitue l'autoconsciència del poble amb suficient força, no sols per a canviar de govern, sinó també, per enllestir un procés de reconstrucció nacional participatiu i diferent de l'anterior de la DANA i per caminar així, envers la unitat popular i el dret a decidir del nostre poble assentant les bases d'un desitjable procés constituent"

18/01/2025 Drets i Llibertats

Dimarts passat, el saló d'actes del CCC Octubre va acollir l'acte sindical convocat per Decididim per a mirar de sumar un màxim d'esforços en la resposta popular a la gestió criminal per la DANA. Triobada que la Plataforma ha qualificat d'èxit i ha agraït la participació a als representants dels sindicats CNT, CGT, COS i Intersindical Valenciana per la seua participació  també a totes les persones que ompliren el saló d'actes. Remarquen la satisfacció dels convocats per haver coincidit amb els  objectius marcats amb els dels participants en les seves aportacions.

En aquesta línia van constatar que és compateix col·lectivament la necessitat d'actuar d'una forma més decidida contra Mazón i el sistema colonial que l'imposa. Així com també, en potenciar un diàleg constant i formal entre els sindicats de classe i combatius que es plasme en un combat coordinat i de país, amb capacitat d'emplaçar i mobilitzar al conjunt de la societat i treballar perquè aquesta coordinació es faça  comptant amb els moviments populars del país per a potenciar un procés  d'apoderament col·lectiu.

Es va reiterar en tot moment, el compromís de cada un dels sindicats de treballar pel país i per les classes treballadores i per una col·laboració més estreta i formal entre les diferents organitzacions sindicals.

Sota aquesta perspectiva, va guanyar terreny com a prioritat  "Preparar, treballar i organitzar a mitjà termini una vaga general massiva i popular que ressitue l'autoconsciència del poble amb suficient força, no sols per a canviar de govern, sinó també,  per enllestir un procés de reconstrucció nacional participatiu i diferent de l'anterior de la DANA i per caminar així,  envers la unitat popular i el dret a decidir del nostre poble assentant les bases d'un desitjable procés constituent".

Aquests complicitats que fluien a la trobada obren una via esperançadora "de lluita col·lectiva i popular, d'aprenentatge, generositat i empatia perquè l'horitzó de lluita que s'albira ens demana, necessàriament, un gran esforç i una gran dedicació". Des de Decidim es té clar que "sense unitat popular i dret a decidir la piconadora colonial ens fagocitarà i que la lluita per la nostra dignitat i contra aquest sistema destructiu, és, per tant, l'única solució possible".

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca una vaga estudiantil el 26 de maig en defensa de l’educació pública
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  6. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  7. Denuncien l’amenaça de desnonament de deu famílies vulnerables al barri de Navas de Barcelona
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. La Plataforma 0-3 Catalunya convoca una nova vaga el 20 de maig per denunciar l’abandonament de les escoles bressol
  10. La ruptura intergeneracional com a eina de dominació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid