Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
11S23
"La nostra independència parla des d'habitatge fins a salut, passant per la defensa del territori"

Paraules de l'exdiputat de la CUP i militant de Poble Lliure, Albert Botran, a l'acte celebrat al passeig del Born de Barcelona

12/09/2023 Política

Cap al migdia de la Diada va tenir lloc l'acte polític de La Forja i Poble Lliure al passeig del Born de Barcelona. Arnau Juanmartí, portaveu de La Forja, la Dolors Sabater, l'Albert Botran, la Blanca Llum i en Guillem Fuster, portaveu de Poble Lliure van prendre la paraula sota el lema "Fem Foc Nou", amb l'objectiu de posar el focus recuperar la iniciativa independentista i definir una estratègia clara que permeti enfortir el moviment i avançar cap als objectius de la independència i la revolució dels Països Catalans.

El portaveu de La Forja va criticar el cinisme del govern de la Generalitat per definir-se independentista i està al servei l'Ibex. Dolors Sabater va reivindicar  "una unitat popular àmplia, sense renúncies, i sumant-hi el sobiranisme i el municipalisme, valent i revolucionari, tenint la llengua com a eix vertebrador". Per la seva banda, Albert Botran va manifestar que "ens cal una unitat popular forta que s'enfronti al setge de l'Estat i de les classes dominants. Que ompli de contingut la nostra independència". Tot dient que "la nostra independència parla des d'habitatge fins a salut, passant per la defensa del territori". Guillem Fuster, portaveu de Poble Lliure va tancar l'acte, recordant la figura de Salvador Allende en el 50à de la seva mort, fent un paral·lelisme amb Catalunya, "Allende volia per Xile un futur digne, sobirà i independent. Què volem pels Països Catalans? Un futur digne, sobirà i independent". A continuació,  La Forja i Poble Lliure realitzaran la tradicional ofrena floral al Fossar de les Moreres. Les dues organitzacions van assistir a la tarda a la manifestació de l'ANC.

 

Valora
Rànquings
  1. Dos anys d’Illa: el fracàs també té còmplices
  2. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  3. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  4. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  5. Fa 19 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  6. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  7. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  8. Celebren la renúncia de Marc Puigtió i rebutgen qualsevol pacte amb l’extrema dreta
  9. Una biblioteca pública programa un espectacle infantil en castellà en plena Festa Major de Gràcia
  10. Figueres i el deute de la memòria: el carrer Martí Vilanova i la petjada cubana al Castell
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid