Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
Noves concentracions de memòria contra la tortura davant 'Via Laietana'

El proper 17 de gener es reprenen les concentracions de la campanya "Via Laietana 43, repressió i tortura"

10/01/2023 Drets i Llibertats
El proper 17 de gener a les 19h la Comissió per la Dignitat i la sectorial de Persones Represaliades de l’ANC convoquen una nova concentració davant la   Via Laietana.

Aquestes concentracions -cada primer i tercer dimarts de mes- formen part de la campanya Via Laietana 43, repressió i tortura, que persegueix els objectius següents:

  • Denunciar els torturadors. Fins ara, no només els seus crims han quedat impunes sinó que l’estat espanyol segueix negant els fets i menyspreant les víctimes.

  • Denunciar la pervivència de la Jefatura. Molts anys després de la mort de Franco -que no del franquisme-, Via Laietana 43 segueix acollint la Jefatura Superior de Policia de Barcelona, amb la mateixa actitud i les mateixes praxis.

  • Exigir que s’elimini la Jefatura. Cal erradicar aquest «equipament» i que deixi de ser un centre de repressió i tortura.

  • Exigir que l’edifici es converteixi en un centre d’interpretació de la memòria i la repressió.

En aquestes concentracions, de poca estona, hi solen participar supervivents del seu pas per Via Laietana -tant durant el franquisme com durant aquests últims anys-, que donen testimoni de les pràctiques que s’hi duen a terme.

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid