Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
EUROPA
Els residus de les armes químiques sirianes es quedaran a Europa

Alemanya ha acceptat destruir al seu territori residus d'armes químiques sirianes tot i que els EUA han plantejat que l'Estat espanyol es faci càrrec d'una part d'aquests residus generats en el procés de destrucció de l'arsenal ja que una empresa catalana ubicada a zona de Tarragona aspirava a acollir aquests residus perillosos.

09/01/2014 Internacional
Alemanya ha acceptat destruir al seu territori residus d'armes químiques sirianes, com a part del programa de l'ONU de desmantellament de l'arsenal d'aquest país abans del 30 de juny. "Alemanya està preparada per contribuir de manera substancial a l'eliminació de les armes químiques sirianes" i "té la voluntat i la capacitat de destruir en sòl alemany els residus generats per la neutralització" d'aquest armament, ha precisat un comunicat conjunt dels ministeris de relacions Exteriors i de Defensa. Els EUA han plantejat que l'Estat espanyol es faci càrrec d'una part dels residus generats en el procés de destrucció de l'arsenal ja que una empresa catalana ubicada a zona de Tarragona aspirava a acollir aquests residus perillosos.
 
El comunicat precisa que el govern federal va prendre aquesta decisió a petició de l'Organització per a la Prohibició d'Armes Químiques, l'entitat de l'ONU a càrrec del desmantellament de l'arsenal químic del règim de Baixar al-Assad. El govern alemany confiarà la tasca a l'empresa estatal GEKA, amb seu a Munster, que la portarà a terme " amb acatament total de les normes mediambientals", ha precisat el ministre alemany d'Exteriors, Frank-Walter Steinmeier.
 
La ministra de Defensa, Ursula von der Leyen, ha assenyalat per un costat que "Alemanya disposa d'una tecnologia segura i d'experiència en la destrucció de residus d'armes químiques", per la qual cosa resulta "sensat utilitzar aquesta capacitat en nom de la comunitat internacional per contribuir al procés de pau" a Síria, un país on des de fa gairebé tres anys hi ha una guerra civil.Les armes químiques més perilloses ja van ser retirades de Síria abans del 31 de desembre i la totalitat de l'arsenal (unes 1.290 tones , segons les xifres declarades) s'han de destruir abans del 30 de juny.
Valora
Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  7. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  8. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  9. Tres militants de l’Esquerra Independentista detinguts a Osona en una acció contra el model de grans distribuïdores
  10. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid