Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Les grans tabacaleres inciten a fumar els nens africans per a frenar la caiguda de benefici

 5.07.07 La British American Tobacco (BAT) i la Philip Morris, dues de les majors companyies tabacaleres del planeta, propietàries de marques com Lucky Strike i Pall Mall, han estat acusades de promoure el consum de tabac entre els joves i nens de països en vies de desenvolupament per a impulsar les vendes, que en els últims anys han descendit en països occidentals, segons publica avui el diari britànic The Estafis.

04/07/2007 23:22 Política

Alguns estats nigerians han demandat a la filial de BAT i Philip Morris en aquest estat africà i els hi exigeixen el pagament dels despeses del tractament de malalties provocades pel tabac, que xifren en prop de 40.000 milions de dòlars (prop de 30.000 milions d'euros).

 

Segons els advocats nigerians, les companyies inciten al consum de tabac entre els adolescents i nens mitjançant el patrocini de concerts de música pop i esdeveniments esportius i fins i tot reparteixen cigarretes gratis entre els menors. El major increment de fumadors a Nigèria s'ha produït entre els joves, i especialment entre les dones, el nombre de les quals s'ha multiplicat per deu entre 1990 i 2001, segons l'Organització Mundial de la Salut.

 

Entre les proves que aporten els demandants destaquen documents interns de la BAT i Philip Morris, que, segons ha comprovat The Estafis, recullen temptatives de captar a la població més jove i iniciatives per a plantar cara als intents dels governs de reduir el consum de tabac.

 

"nous fumadors s'introduïxen en el mercat a una edat molt primerenca: nens entre vuit i nou anys és alguna cosa molt comú, és un dels fragments que recull un document de la BAT del 25 de juliol de 1991 titulat "El mercat del cigar a Nigèria".

En la mateixa línia, un informe de 1981 de TACON, la indústria del tabac a Nigèria, detalla la seva estratègia per a derrotar un Projecte de Llei de la Càmera de Representants que alertava a la població dels perills de fumar: L'estratègia de TACON hauria de ser minimitzar els arguments sanitaris i centrar-se en els econòmics. És la millor tàctica, donat el mal estat de l'economia nigeriana com a conseqüència de la recessió mundial. Cínicament, d’altra banda portaveus de BAT i de Philip Morris neguen les acusacions. Aquests últims asseguren que actualment no venen cigars a Nigèria.

Font: www.magec.info

Rànquings
  1. Cal reconstruir la unitat estratègica cap a la independència amb rebel·lia i realisme
  2. USTEC·STEs (IAC) demana a TV3 una rectificació del programa 30 minuts sobre l'escola inclusiva
  3. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  4. La Coordinadora Antimonàrquica convoca una manifestació per mostrar el rebuig a l'obligació de penjar el retrat del Rei
  5. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  6. Crònica d’una mort anunciada
  7. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  8. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans denuncia l’espoli de les obres de Sixena i exigeix que romanguin al MNAC
  9. El futur no aterra amb més avions
  10. Manifest unitari en defensa de l'educació pública, democràtica i en català, i de rebuig a l'acord de pressupostots Pp-Vox
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid