Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cultura Popular
La CUP reivindica la cultura popular com a espai de socialització, llengua i antifeixisme

La formació defensa unes «festes de gent i per a la gent» i reivindica la capacitat d'autoorganització popular

07/08/2026 Drets i Llibertats
La CUP ha reivindicat la cultura popular com un dels pilars de la identitat col·lectiva dels Països Catalans i com un espai de socialització, cohesió, memòria compartida i autoorganització.

Sota el lema «Per una cultura feta per la gent i per a la gent», la formació defensa que les festes populars són molt més que espais de celebració. «Quan a una plaça hi ha festa hi ha comunitat, cohesió, memòria compartida, pertinença, capacitat de transformació i autoorganització», assenyala.

La CUP vincula també la defensa de la cultura popular amb la llengua i la lluita contra l'extrema dreta. «Les festes són d'un poble que no renuncia a la seva llengua i a les seves tradicions» i, en aquest sentit, considera que les festes populars constitueixen «espais radicalment antifeixistes».

La formació ha acompanyat la reivindicació amb els versos de Vicent Andrés Estellés que criden a sortir al carrer i participar, i que culminen amb una de les expressions més conegudes del poeta de Burjassot: «No podran res davant d'un poble unit, alegre i combatiu!».

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  5. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  6. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  7. Habitatge o caos
  8. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  9. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid