Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
VAGA EDUCACIÓ
Comunicat que suport del Consell a la vaga de docents

Suport del Consell a la vaga de docents

29/05/2026 Educació

El Consell de la República ha emès un comunicat de suport a la vaga de docents que tot seguit repdroduïm:

 

El Consell de la República expressa, una vegada més, el seu suport total a la vaga de docents. Els ensenyants sostenen l'estructura més essencial del país: la transmissió del coneixement, la llengua i els valors democràtics. No obstant això, fa temps que aquesta tasca es troba sota un atac sistemàtic de precarietat i manca de recursos que posa en risc el nostre futur col·lectiu.

Denunciem el desprestigi de la professió docent i una infrainversió crònica que situa els nostres territoris a la cua d'Europa. El creixement poblacional, que exigeix un increment proporcional dels recursos, fa que els pedaços que pugui posar el Govern autonòmic quedin allunyats del tot de les necessitats reals dels ciutadans.

De Catalunya al País Valencià, la lluita és una i compartida. L'escola catalana és la trinxera de la nostra cohesió social i la diana dels atacs coordinats contra la nostra llengua.

Celebrem l’acció històrica de l’Assemblea de Docents de les Illes Balears, que ha destinat 100.000 € de la seva caixa de resistència per fer costat als companys en vaga de Catalunya i el País Valencià. Aquest gest és la prova irrefutable que som un sol poble que no es deixa fracturar.

L’escola catalana ha estat històricament un espai de cohesió social, d’igualtat d’oportunitats i de construcció cívica. El Consell reivindica que la plena sobirania és l’única via per garantir un model educatiu d’excel·lència, lliure de les limitacions i ingerències d'un marc estatal que ens vol precaris.

Una societat que desacredita els seus mestres és una societat que no té futur.

Per la dignitat docent, per la llengua i per la República!

Valora
Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  9. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
  10. De Prada 1976 a Prada 2026: ja no n’hi ha prou de parlar dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid