Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català a l'escola
Els sindicats independentistes fan bloc en defensa de l’escola catalana
04/02/2026 Educació

La Intersindical i la COS, sindicats independentistes i de classe, han comparegut conjuntament en l’inici de les negociacions amb el Departament d’Educació per defensar el model d’escola catalana davant les polítiques impulsades pel govern encapçalat per la consellera Esther Niubó.

En aquesta primera sessió de negociació per abordar el conflicte obert entre el Govern i el professorat, La Intersindical i la COS han presentat un llistat conjunt de mesures que situen al centre no només les condicions laborals, sinó també la defensa del model propi d’escola del país. Amb aquest posicionament, ens desmarquem clarament de les reivindicacions limitades dels sindicats presents a la mesa sectorial i apostem per una visió integral de l’educació pública catalana.

La defensa dels salaris, la reducció de ràtios i la simplificació de la burocràcia és imprescindible per garantir una escola de qualitat. Però no és suficient. Reivindiquen també la llengua catalana com a eix vertebrador del sistema educatiu, els recursos necessaris per fer efectiu el model d’escola inclusiva i un currículum propi que respongui a la realitat social, cultural i nacional del país.

Tal com ha expressat el portaveu de La Intersindical, Marc Martorell, “els salaris, les ràtios i la burocràcia són la primera pedra per a una escola de qualitat, però no ens podem quedar aquí si volem salvaguardar el model d’escola propi del nostre país”. En aquest sentit, ha advertit que “l’espanyolització del país comença a les aules” i ha reclamat a la resta de sindicats més responsabilitat i compromís en la defensa de l’escola catalana.

La Intersindical i la COS reafirmem que la lluita per unes condicions laborals dignes és inseparable de la defensa del model d’escola catalana. Sense llengua, sense recursos i sense capacitat de decisió pròpia, no hi ha educació pública de qualitat ni futur com a país. Aquesta és la línia que defensarem amb fermesa en el procés de negociació obert

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  3. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  4. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  5. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  6. Berga homenatja mossèn Josep Armengou cinquanta anys després de la seva mort
  7. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  10. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid