La plataforma d’usuaris en defensa de la R3 de Rodalies ha esclatat després de dos dies d’interrupcions al servei i ha denunciat que els problemes de la línia “no són tècnics, sinó negligència de qui té les responsabilitats”. Segons el portaveu del col·lectiu Perquè no ens fotin el tren, Marc Janeras, la R3 és una línia “eternament abandonada” i els usuaris se senten “atrapats” davant un servei ple d’avaries i incidències constants.
La situació preocupa especialment de cara al setembre, quan començarà un tall de 16 mesos per avançar en el desdoblament de la via. La primera fase, a partir del 27 de setembre, deixarà sense trens el tram entre Montcada Bifurcació i la Garriga, mentre que la segona, a partir de maig del 2026, afectarà de Mollet-Santa Rosa a la Garriga. Inicialment, l’afectació estava prevista només per a tres mesos, però finalment s’allargarà més d’un any. A més, Janeras ha criticat que Renfe ha modificat “unilateralment” el pla alternatiu pactat al juny.
El portaveu també ha denunciat la manca d’informació i les alternatives de transport incompletes que han patit els usuaris aquest cap de setmana, amb canvis constants en les indicacions i estacions desateses. “Si les incidències són el dia a dia, no entenem com Rodalies no té un departament eficient de gestió”, ha reblat.
La plataforma exigeix a les administracions que “assumeixin les seves responsabilitats” i deixin de traslladar-se les culpes entre elles.