Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Impunitat policial
Es compleixen 27 anys de l’assassinat de Pedro Álvarez

Aquest dissabte hi ha convocada una concentració a la plaça Universitat de Barcelona a les 17.00h i diumenge 15 de desembre es farà una ofrena floral a les 11h  l’Avinguda Catalunya de l’Hospitalet de Llobregat.

14/12/2019 Drets i Llibertats

L’advocat Benet Salellas fa uns mesos que va assumir la representació del cas Pedro Álvarez per donar un nou impuls que permeti reobrir el sumari abans de la prescripció del cas prevista l’octubre de 2020. Han demanat al jutjat d'instrucció número 4 de L'Hospitalet que es tornin a inspeccionar les proves que estan sota custòdia judicial amb les tècniques d'investigació actuals, més avançades que les de l'any 2000 quan es va arxivar el cas o el 1992 quan van ocórrer els fets.

Es demanarà també inspeccionar el vehicle que aquell dia portava un policia nacional i cap a on es van dirigir les primeres investigacions. De fet, va passar una setmana a la presó, però com no es van trobar proves concloents va sortir en llibertat. La família Álvarez continua acusant-lo de la mort del seu fill.

Ara fa 27 anys

La nit del 15 de desembre de 1992, el jove de 20 anys Pedro Álvarez acompanyava a la seva parella Yolanda a casa quan, just després d’acomiadar-se, un cotxe que circulava a gran velocitat va estar a punt d’atropellar-la. Això va desencadenar una discussió que va ser resolta de forma cruel pel conductor, qui li va disparar tres trets al jove, que va ingressar mort a l’Hospital de Bellvitge. Dies després va ser detingut un membre de la policia nacional espanyola, José Manuel S.F, com presumpte autor dels fets, però va ser exculpat per falta “de proves concloents”, encara que totes les evidències apuntaven cap a ell.

El cas Pedro Álvarez va rebre el suport per un ampli moviment social contra l’abús de poder que s’ha convertit en el més antic d’Europa. Milers de persones van sortir al carrer per a demanar justícia pel cas, es van tancar en esglésies i es van entrevistar amb altes personalitats, que van prometre una ajuda que mai va arribar. Al desembre de 1996, Juan José Álvarez, el pare del jove, va iniciar una vaga de fam i va recollir 5000 signatures perquè es reobrís el cas. Dos mesos després d’iniciar-la va aconseguir obrir noves línies d’investigació, però la veritat és que ningú ha comunicat noves notícies als advocats de la família. L’any 2000 l’Audiència Provincial va tornar a arxivar el cas i ara, es troba a punt de prescriure.

Cal remarcar que, la jutgessa del cas que va deixar en llibertat el detingut (el policia només va estar 6 dies detingut) va ser María José Magaldi Paternostro (finalment va arxivar la causa l'any 1995). La jutgessa va ser doblement ascendida al cap de poc temps. Primer a un jutjat penal de Barcelona i després a l’Audiència Provincial (María José és germana de la  fiscal Ana Magaldi Paternostro que l'any 2017 va investigar l'expulsió de policies d'hotels, per "delicte d'odi").

Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  4. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  5. La paraula que va trencar el silenci
  6. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  7. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  8. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  9. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
  10. USTEC·STEs - (IAC) obre una consulta al professorat i crida a mantenir les vagues del 16 al 20 de març
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid