Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1990-El fals testimoni de Nayirah ajuda a justificar la guerra contra Iraq

El fals testimoni de Nayirah ajuda a justificar la guerra contra Iraq

10/10/1990 Tal dia com avui

El testimoni d'Nayirah (una nena de 15 anys) va ser un fals testimoni presentat davant el Comitè de Drets Humans del Congrés dels Estats Units el 10 d'octubre de 1990. El testimoni només va proporcionar el seu nom de pila, Nayirah per ocultar que era la filla de l'ambaixador kuwaitià als Estats Units. El testimoni va ser àmpliament difós, i va ser citat en nombroses ocasions pels senadors dels Estats Units i el president George H. W. Bush en la seva justificació per participar a la Guerra del Golf. El 1992, es va revelar que el cognom de Nayirah era Al-Sabah (en àrab, نيرة الصباح) i que ella era la filla de Saud Al-Sabah, l'ambaixador kuwaitià als Estats Units. A més, es va revelar que el seu testimoni es va organitzar com a part de la campanya de relacions públiques de l'organització kuwaitià, Ciutadans per una Kuwait Lliure, que va ser dirigida per la firma nord-americana de relacions públiques Hill & Knowlton per al govern de Kuwait. Després d'això, el testimoni d'al-Sabah ha estat considerat com un exemple clàssic de la moderna propaganda manipuladora de l'opinió pública.

En el seu emotiu testimoni, Nayirah va declarar que després de la invasió iraquiana de Kuwait, havia vist els soldats iraquians treure els nadons de les incubadores en un hospital kuwaitià, robar les incubadores i deixar-los morir (en realitat Nayirah no era a Kuwait durant l'invasió iraquiana, tot era un invent).

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. Polèmica pel pregó de Saúl Craviotto a Lleida pel seu suport al 155 i la seva vinculació amb la Policia Nacional espanyola
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid