Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
KURDISTA
EUA pretén construir 5 bases militars al Kurdistan iraquià

Estats Units busca reforçar la seva presència militar a la zona després de les pressions d’Erdogan contra la base d’Incirlik

21/07/2016 Internacional

D'acord amb una font kurda esmentada dilluns pel portal web local de notícies Almaloma, el pacte de seguretat signat recentment entre el Departament de Defensa (el Pentàgon) dels EUA i les autoritats del Govern Regional del Kurdistan iraquià (GRK) inclou l'establiment de cinc bases militars nord-americanes. Estats Units busca reforçar la seva presència militar a la zona després de les pressions d’Erdogan contra la base d’Incirlik.


"Una de les bases serà construïda a la regió de Atroush, dos a la regió de Harid, mentre les altres dues grans bases s'establiran en Erbil i Duhok", ha precisat la font, que va preferir romandre en l'anonimat. Amb base en el memoràndum d'entesa, Washington haurà de pagar els salaris de les forces kurdes (els peixmerga) i entrenar-les i equipar-les durant els propers deu anys.


Fa dues setmanes, el president de regió autònoma del Kurdistan iraquià, Massud Barzani, va rebre a una delegació militar nord-americana, encapçalada per la secretària adjunta de Defensa dels EUA per a assumptes internacionals, Elissa Slotkin, amb qui va abordar temes de seguretat i l'alliberament de la ciutat del nord de Mossul de les urpes del grup terrorista Estat Islàmic (Daesh, en àrab).


Aquesta reunió es va produir després d'una conversa telefònica entre Barzani i el secretari de Defensa nord-americà, Ashton Carter, qui, va proposar durant el seu viatge a l'Iraq el passat 11 de juliol el desplegament de 560 militars nord-americans addicionals al Kurdistan.


Per la seva banda, el líder xiïta del Moviment Sadr de l'Iraq, Muqtada al-Sadr, va advertir diumenge que si EUA envia més soldats a l'Iraq, les seves forces "seran un dels nostres blancs". A més a més diversos grups islamistes sunnites àrabs de l’Iraq també han anunciat la seva oposició a la instal·lació de bases militars americanes en territori kurd.

Valora
Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  3. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  4. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  7. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  8. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  9. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  10. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid