Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Kartoffelkrieg
05/05/2017 Carles Sastre
Carles Sastre, Secretari General de la Intersindical-CSC Carles Sastre, Secretari General de la Intersindical-CSC

Per Carles Sastre, secretari general de la Intersindical-CSC

També coneguda com a “Guerra de la patata” a finals del segle XVIII a Baviera. És caracteritzà per l’absència d’enfrontaments majors i pel fet que la major part de l’acció bèl·lica va anar destinada a tallar els  subministraments de patates a la tropa. Quan sento parlar de les dificultats per bloquejar l’obertura de meses electorals, el tema del precinte i del desprecinte (nombre d’efectius policials disponibles dividit entre meses o col·legis electorals), em ve al cap el tema del subministrament, on posa patates li dius urnes i paperetes, per posar dos exemples, difícilment podràs fer una votació sense aquests elements. Com a contrapartida tens al carrer una mobilització important de ciutadania decebuda o emprenyada, tota moneda té dues cares.

Des d’aquest punt de vista s’entén la prudència a l’hora de contractar subministraments i l’obcecació de l’altra part en el seu bloqueig des de bon començament.

A l’entrada, “Lluna de sang” del blog de Roger Vinton  fa referència a dues apagades del 23 de juliol de 2007, a causa d’avaries simultànies de dues subestacions elèctriques, Maragall i Collblanc, les quals li van semblar sospitoses.

Jo recordo una avaria, o robatori,  a la xarxa ADSL a Cadaqués el 29 de juny del 2014 que va afectar greument durant uns dies la quotidianitat de la població.

Recordo també com el 9 de novembre de 2014 es van atacar durant tot el dia els servidors que controlaven el recompte de vots. Això no és cap hipòtesi, són fets.

A algú li podria semblar que el col·lapse a l’Aeroport del Prat el darrer cap de setmana no va ser fortuït, ja posats.

Tot plegat ens situa a una “Kartoffelkrieg” del segle XXI. Nosaltres vam aprendre a fer les coses el 9 de novembre de 2014, els contraris també.

Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  3. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  4. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  5. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  6. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  7. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  8. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  9. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
  10. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid