Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Bales de Goma
Es reobre el cas de Nicola Tanno

Va perdre un ull a causa de l'impacte d'una bala de goma disparada pels Mossos d'Esquadra el juliol de 2010

13/04/2014 Drets i Llibertats

L'Audiència Provincial ha reobert el cas de Nicola Tanno, que va perdre un ull a causa de l'impacte d'una bala de goma disparada pels Mossos d'Esquadra el juliol de 2010. Després que el jutge arxivés al cas amb la justificació que no es podia trobar l'autor material dels fets, ara haurà de practicar més diligències.

La secció 21 de l’Audiència ha reconegut que el que van cometre els Mossos és un delicte del qual es desconeix l'autor. A més a més demana que es realitzin noves diligències sol·licitades per l’advocat Pere Picón que el jutge instructor no va considerar necessàries i que per això va procedir a arxivar.

La Audiència considera que han de continuar com a imputats els agents de MMEE 2117 i 6335 així com l’escopeter TIP 14577, i que s’han de practicar les diligències demanades per l’advocat, en concret: les declaracions dels conductors de dos Dragons i una nova declaració testifical dels caporals dels mateixos dragons, la fixació pericial de la distància entre el lloc dels fets i el lloc d’ubicació dels agents i l’aportació de les gravacions referides per el sergent TIP 2117.

L'associació Stop Bales de Goma valora positivament aquesta decisió. Al mateix temps troba inacceptable la falta de col·laboració dels Mossos d’Esquadra en reconèixer la seva responsabilitat i en col·laborar en la solució d’aquest cas. A més a més, en aquest cas com en altres trobem absurd que desprès gairebé quatre anys encara no s’hagi pogut fer justícia.

Valora
Rànquings
  1. "Temps de mobilització"
  2. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  5. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  6. Treballadors per la Independència de l'ANC s'han concentrat davant del Foment del Treball
  7. La plataforma SOS Baix proposa que el Parlament aprovi una llei per preservar el delta del Llobregat
  8. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  9. Ai, Castella castellana, no t’hagués conegut mai!
  10. Cal repensar el model sindical
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid