Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
"Amb llàgrimes als ulls i amb el puny clos"
Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes

La incineració del nostre company Quim Pelegrí i Pinyes serà avui a les 18.00 h al Tanatori Litoral (avinguda de la Catalana, s/n, 08930). No hi haurà cerimònia, però tothom qui ho desitgi s'hi podrà aplegar a partir de les 17.00 h per donar el condol als seus familiars i amics.

24/04/2025 El Davantal

"Amb llàgrimes als ulls i amb el puny clos", Edicions del 1979 comunica públicament la mort del lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes

Avui, 24 d’abril de 2025, ha mort el nostre company Quim Pelegrí i Pinyes. Fill d’en Joaquim i la Josepa, i germà d’en Ramon, va néixer el 3 de juny de 1954 a Barcelona. Va estudiar ciències biològiques a la Universitat de Barcelona i va treballar al Parc Zoològic. Políticament, va militar en el moviment ecologista català (Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural, i Taula Antinuclear i Ecologista de Catalunya) i en l’independentisme combatiu i revolucionari (PSAN-P i Terra Lliure).

El 1978 va ser un dels fundadors de Terra Lliure, de la qual va ser l’impulsor principal. Teòric i practicant de la lluita armada, va estar a punt de perdre la vida en dues ocasions el 1979: el 26 de gener, quan la policia espanyola assassina a trets Martí Marcó i Bardella, i el 2 de juny, quan Fèlix Goñi i Roura cau en acció. Va passar més de tres anys a la presó. Primer, a la Model; després, a Carabanchel, i, finalment, al penal de Segòvia.

En l’àmbit editorial, va mirar de promoure un segell que s’havia d’anomenar Gla. El projecte no va reeixir, però la relació d’en Quim amb els llibres no acabaria pas. Ben aviat es va incorporar a l’embrió del que seria Edicions del 1979, nom que porta la seva empremta. El 2013 va publicar Rotxec: Història etimològica i complementària de l’independentisme combatiu i revolucionari, l’expressió escrita de la seva vida. Va ser un dels nostres editors fins que la salut li ho va permetre.

Edicions del 1979, reprodueix en la nota de premsa, com a mostra de la fermesa i compromís de Quim Pelegrí, un fragment del missatge que el febrer de 1981 —pocs dies abans del seu judici a l’Audiència Nacional— va enviar des de la cel·la 315 de la presó de Carabanchel als Comitès de Solidaritat amb els Patriotes Catalans (CSPC): «sabem que tots els nostres sofriments, els nostres dols i les nostres nafres profundes no són sinó ferides al cos dels Països Catalans en combat; ara, la lluita continua i cal combatre, més tard ja les guarirem».

Valora
Rànquings
  1. El SEPC convoca una vaga estudiantil el 26 de maig en defensa de l’educació pública
  2. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  3. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  6. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  7. Denuncien l’amenaça de desnonament de deu famílies vulnerables al barri de Navas de Barcelona
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. La Plataforma 0-3 Catalunya convoca una nova vaga el 20 de maig per denunciar l’abandonament de les escoles bressol
  10. Aprenguem a fer l’amor
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid