Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Militant de soca-rel
Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora

El nostre company Joan Rocamora ens va deixar el passat 20 de novembre. Molt abans de la seva mor, ens va compartir els seus “pensaments” en un llibre “Escrits en Llibertat” (una compilació i edició dels articles que va escriure per a Llibertat.cat)

24/04/2025

Cinc mesos després del seu traspàs i coincidint amb la Diada de Sant Jordi 2025, surt un altre llibre, "Joan Rocamora, retrat calidoscòpic"  íntimament relacionat amb ell, però aquest cop no és ell qui parla, sinó tots els seus companys i companyes amb els que ha estat relacionat d’alguna manera o altra amb ell.

Paral·lelament s’ha obert una pàgina web amb la idea de mantenir viu el seu record. “Aquesta és la web dels amics i amigues del Joan Rocamora, un espai dedicat a mantenir viu el record i el llegat d’una persona única que va deixar una petjada inesborrable en tots nosaltres.

El projecte neix amb la voluntat de ser un punt de trobada i de memòria, construït amb les aportacions de tothom que vulgui participar. Articles, records, fotografies, o qualsevol altre tipus de col·laboració seran benvinguts per donar forma a aquest tribut col·lectiu a la seva personalitat i obra.

Com participar?

Si tens ganes d’aportar el teu gra de sorra a aquesta iniciativa, pots contactar amb en Narcís López, el coordinador del projecte, a través del correu electrònic:

nlopez24@xtec.cat

"Entre tots i totes, mantindrem viva la flama de tot allò que en Joan ens va deixar”.

La web compta actualment amb enllaços relacionats amb en Joan:


Joan Rocamora a la Viquipèdia 

Articles de Joan Rocamora a Llibertat.cat

Bloc de Joan Rocamora a Vilaweb: Res no s’acaba i tot comença. 

 

- Necrològiques sobre Joan Rocamora al mitjans:

 Tesis doctoral: «El teatre de Rossend Arús i Arderiu» en PDF

Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  5. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  6. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
  7. Poble Lliure reivindica el 8M sota el lema “Dones lliures en una Terra Lliure”
  8. La sectorial de Dones de l’ANC denuncia el “colonialisme espanyol” en el manifest i convoca mobilitzacions
  9. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  10. Policies? Parlem-ne
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid