Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
La CUP Mataró proposa que es dignifiquin els búnkers de la Guerra Civil

L'Ajuntament de Mataró cataloga els búnkers de la Guerra Civil i la CUP proposa que es dignifiquin

05/10/2013 Política

El Ple de l'Ajuntment de Mataró del 3 d'octubre de 2013 ha inclòs al Catàleg del Patrimoni els búnkers de la Guerra Civil que encara es conserven a les platges de Mataró. El regidor de la CUP, Xavier Safont-Tria, ha proposat que es dignifiquin i es senyalitzin per evitar que passin desapercebuts.

Són cinc fortificacions defensives construïdes l’any 1937 i situades a diverses platges de Mataró. El secretari de l’Associació de Gent Gran de l’Havana i membre de la Comissió de Memòria Històrica, Joaquim Dorda, ha intervingut al Ple per agrair la catalogació d’aquests elements i ha volgut explicar la seva importància històrica recordant, per exemple, que durant la dècada dels 50 van servir d’allotjament per a famílies sense recursos. Dorda ha reclamat a l'Ajuntament que es reparin i es restaurin per poder-los conservar en bon estat també ha proposat l’organització d’una excursió anual per poder-ne explicar la història a les noves generacions.

Xavier Safont-Tria ha ressaltat que aquesta línia defensiva de búnkers són un element viu que delata una guerra on el feixisme va aixafar la voluntat democràtica d’aquest país. Un fet que no s'hauria de tornar a repetir. Aquests fortins permeten una infinitat de propostes com són visites guiades, exposicions...

Safont-Tria ha avançat que la CUP farà una proposta pel proper Ple Municipal per tal de senyalitzar i obrir l’accés del búnquer situat al costat del Centre de Natació, actualment tapiat i en un estat que passa desaparcebut a qui hi passa pel costat.

Durant el Ple també s’han incorporat sos elements més al catàleg del patrimoni: l’aqüeducte de les Cinc Sènies, situat al veïnat de Mata i que data del segle XVII-XVIII i, el repartidor d’aigües del carrer Bisbe Mas va ser construït a finals del segle XIX - principis del segle XX.

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  3. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  4. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  5. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  6. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  7. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  8. La Flama de la Llengua arriba al Tossal del Rei el 15 de febrer i culminarà el 22 a Montserrat
  9. CGT Ensenyament reivindica que la vaga del 11F ha estat de tota la comunitat educativa
  10. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid